شنبه 22 اردیبهشت 1403

تصاحب یک سوم کرسی کمیسیون ورزشکاران توسط زنان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تصاحب یک سوم کرسی کمیسیون ورزشکاران توسط زنان

تهران - ایرنا - دومین دوره انتخابات کمیسیون ورزشکاران با معرفی 10 ورزشکار مرد و پنج ورزشکار زن پایان یافت که در مقایسه با نخستین دوره، حضور زنان در این دوره از کمیسیون افزایش یافت.

به گزارش ایرنا؛ این دوره از انتخابات روز گذشته 21 آبان ماه با رقابت 56 نامزد و مشارکت 132 نفر برگزار شد که از این تعداد 17 زن برای کسب کرسی کمیسیون ورزشکاران رقابت کردند تا سهم بیشتری در این دوره داشته باشند.

در حالی که در نخستین دوره انتخابات کمیسیون ورزشکاران از بین 57 نامزد تنها 11 زن نامزد شده بودند و در مقایسه با این دوره افزایش داشتند. این مشارکت و سهم خواهی زنان هم به افزایش کسب کرسی در دومین دوره انتخابات منجر شد.

در واقع از 17 زن ورزشکار که در دومین دوره انتخابات نامزد شده بودند پنج بانوی ورزشکار نظیر شهربانو منصوریان ووشو با 60 رای، زهرا نعمتی تیرو کمان با 58 رای، فرزانه فصیحی دوومیدانی با 57 رای، حمیده عباسعلی کاراته با 51 رای و نجمه خدمتی تیراندازی با 41 رای برگزیده شدند و تنها نعمتی برای دومین دوره در زمره منتخبین قرار گرفت و منصوریان، فصیحی و عباسعلی در نخستین حضورشان به کمیسیون راه یافتند.

حمیده عباسعلی - کاراته شهربانومنصوریان - ووشو فرزانه فصیحی - دوومیدانی

در نخستین دوره که 11 زن ورزشکار نامزد انتخابات کمیسیون ورزشکاران شده بودند تنها سه بانو شامل زهرا نعمتی، کیمیا علیزاده و الهه احمدی راه یافته بودند یعنی کمتر از یک چهارم کرسی را در اختیار داشتند. بر این اساس و در مقایسه با دوره نخست شمار زنان راه یافته به دومین دوره کمیسیون ورزشکاران از سه نفر به پنج نفر افزایش یافت یعنی کسب یک سوم کرسی.

زهرا نعمتی - تیرو کمان نجمه خدمتی - تیراندازی

همچنین در دوره نخست، زنان در چهار رشته نام‌نویسی کردند که در دوره دوم به 9 رشته افزایش یافت.

از نکته‌های قابل تامل در این دومین دوره حضور در انتخابات، افزایش حضور زنان و حضور 44 چهره جدید در این دوره است.

اما از بین 15 برگزیده که 10 ورزشکار آن مردهستند 9 نفر به غیر مجتبی عابدینی برای نخستین بار به کمیسیون راه یافتند. سجاد گنج‌زاده با 88، حسن یزدانی با 79، ذبیح اله پورشیب با 71، احسان حدادی با 67، بهداد سلیمی با 63، امین بوداغی با 61، مصطفی نودهی با 49، محمدرضا گرایی با 46 و حسین ساوه شمشکی با 41 رای چهره جدید این دوره از اعضای کمیسیون ورزشکاران هستند. در یک نگاه تنها زهرا نعمتی و مجتبی عابدینی در دوره دوره متوالی عضو کمیسیون شدند.

*س_برچسب‌ها_س*
تصاحب یک سوم کرسی کمیسیون ورزشکاران توسط زنان 2
تصاحب یک سوم کرسی کمیسیون ورزشکاران توسط زنان 3
تصاحب یک سوم کرسی کمیسیون ورزشکاران توسط زنان 4
تصاحب یک سوم کرسی کمیسیون ورزشکاران توسط زنان 5
تصاحب یک سوم کرسی کمیسیون ورزشکاران توسط زنان 6