دوشنبه 16 مهر 1403

تصادف رانندگی در جاده‌های زنجان پنج کشته برجا گذاشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تصادف رانندگی در جاده‌های زنجان پنج کشته برجا گذاشت

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: از ابتدای هفته جاری تاکنون بر اثر وقوع پنج فقره تصادف رانندگی فوتی در مسیرهای ارتباطی این استان پنج نفر جان باختند.

سرهنگ محمدعلی عظیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تعداد کشته های ناشی از تصادفات رانندگی جاده ای استان زنجان از ابتدای تیرماه تا به امروز را هفت تن اعلام کرد و افزود: این آمار مربوط به کشته های سرصحنه تصادف است و اینکه چه تعداد از مصدومان اعزامی در مراکز درمانی جان خود را از دست داده اند از سوی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

وی، تعداد مصدومان حوادث رانندگی در طی هفته جاری را 11 نفر ذکر کرد و اظهار داشت: روز گذشته در مقابل یکی از شرکت های تولیدی، یک نفر از رانندگان که مشغول تعمیر ماشین بود به علت دررفتن دستگاه جک از زیر خودرو، جان خود را از دست داد.

عظیمی به وضعیت جاده های ارتباطی این استان اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر نیز ترافیک در سطح مسیرهای ارتباطی این استان به ویژه آزادراه های زنجان - قزوین، زنجان - تبریز و جاده ترانزیت زنجان - بیجار، نیمه سنگین است.

وی تاکید کرد: 270 نفر در سال 97 و 258 نفر نیز در سال 98 بر اثر تصادف‌های رانندگی در مسیرهای ارتباطی استان زنجان جان باختند و هرچند پلیس راه تلاش وافر دارد تا با گشت و کنترل مسیرهای ارتباطی و اعمال قانون، میزان حوادث رانندگی را کاهش دهد اما در اصل این رانندگان هستند که می توانند با رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی جان خود، سرنشینان و دیگران را با خطر مرگ و مصدومیت مواجه نسازند.

استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*