پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تصفیه‌خانه شهر آشخانه خراسان شمالی با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تصفیه‌خانه شهر آشخانه خراسان شمالی با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

بجنورد - ایرنا - پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آشخانه در استان خراسان شمالی، به عنوان شصت و پنجمین طرح تصفیه‌خانه کشور، روز یکشنبه با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در هجدهمین هفته از پویش «الف_ب_ایران» افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه فاضلاب شهر آشخانه، با 710 میلیارد ریال اعتبار، بزرگترین پروژه عمرانی شهرستان مانه وسملقان محسوب می شود که شامل اجرای تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت پنج هزار و 800 مترمکعب در شبانه روز، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پلی اتیلن سه هزار متری از ایستگاه پمپاژ تا تصفیه خانه است.

غلامحسین ساقی افزود: شبکه جمع آوری فاضلاب نیز به طول 35 هزار متر معادل 50 درصد از شبکه مورد نیاز، اجرا شده است.

وی گفت: تصفیه خانه فاضلاب آشخانه، با فناوری لجن فعال و قابلیت حذف ازت و فسفر در سال 91 وارد مرحله عملیاتی شد و قرار است در مرحله نخست، 27 هزار نفر از شهروندان این شهر را زیر پوشش خدمات خود قرار دهد.

ساقی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن سطح آب های زیرزمینی در شمال شهر و همچنین نفوذناپذیری خاک در نواحی جنوبی شهر آشخانه، مشکلات زیادی در دفع سنتی فاضلاب وجود دارد از این رو اجرای این پروژه ضروری به نظر می رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه با اجرای این طرح، امنیت بهداشتی مردم تامین خواهد شد، افزود: اجرای این طرح، سالانه از ورود 2.1 میلیون متر مکعب فاضلاب خام به محیط زیست جلوگیری می کند.

تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه در 2 کیلومتری شمال شرق شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان قرار دارد.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از 200 هزار مشترک آب و 60 هزار مشترک فاضلاب در شهرها دارد.

*س_برچسب‌ها_س*