یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

تصمیم دولت چین برای استفاده از رایانه های ساخت داخل به جای محصولات خارجی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تصمیم دولت چین برای استفاده از رایانه های ساخت داخل به جای محصولات خارجی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، نهادهای دولتی و وابسته به دولت چین از دو سال دیگر تنها حق دارند از تولیدات شرکت های داخلی چین استفاده کنند.

منابع مطلع می گویند پس از تعطیلات یک هفته‌ای ماه می از کارکنان موسسات دولتی خواسته شد تا رایانه‌های شخصی خارجی را تحویل دهند تا تولیدات داخلی مجهز به نرم افزارهای بومی داخلی به تدریج جایگزین شوند. قرار است در مرحله اول اجرای این طرح حداقل 50 میلیون رایانه شخصی تنها در سطح دولت مرکزی جایگزین شوند. هنوز جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.

این تصمیم نشانه عزم جدی چین برای جایگزینی فناوری وارداتی با محصولات جایگزین محلی و تلاشی گسترده برای کاهش وابستگی این کشور به رقبای ژئوپلیتیکی مانند ایالات متحده است.

چین قصد دارد تنها از نیمه هادی ها، سرورها و گوشی های هوشمند داخلی استفاده کند. این تصمیم به طور مستقیم بر میزان فروش تولیدات دو شرکت دل و اچ پی بزرگترین برندهای رایانه شخصی در این کشور تاثیر منفی می گذارد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید ایالات متحده آمریکا چین رایانه وابستگی تولید داخل این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است