چهارشنبه 13 تیر 1403

تصمیم‌گیری فرماندهان جنگ در زیر عبا!

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تصمیم‌گیری فرماندهان جنگ در زیر عبا!

سردار صفوی می گوید: در عملیات کربلای 1 آقای عبدالله میثمی خودش آمد بالای ارتفاع قلاویزان و عبایش را درآورد و انداخت روی کانال و گفت: شما بروید زیر این عبا، دیگر خمپاره نمی‌آید سراغتان. خودش هم زیر عبا نرفت و بیرون ایستاد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرلشکر پاسدار رحیم صفوی؛ فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دستیار ارشد مقام معظم رهبری به بیان خاطره‌ای از عملیات کربلای 1 پرداخته که به مناسبت ایام اجرای این عملیات ظفرمند و آزادسازی مهران منتشر می‌شود:

عملیات در ماه رمضان بود و بیشتر رزمنده‌ها نمی‌توانستند روزه بگیرند ولی حجت‌الاسلام عبدالله میثمی که نماینده امام در قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) بود، روزه می‌گرفت.

در یک مرحله از عملیات که فرماندهان ما مثل آقای مرتضی قربانی و آقای صالحی بالای قلاویزان نشسته بودند، آن‌قدر خمپاره 60 می‌آمد که آن‌ها نمی‌توانستند باهم هماهنگی بکنند و حرف بزنند.

جنگ و دفاع مقدس بهترین بستر برای شکل گیری درام است

آقای عبدالله میثمی خودش آمد بالای ارتفاع قلاویزان و عبایش را درآورد و انداخت روی کانال و گفت: شما بروید زیر این عبا، دیگر خمپاره نمی‌آید سراغتان. خودش هم زیر عبا نرفت و بیرون ایستاد.

آن‌ها زیر عبا برای ادامه مأموریت برنامه‌ریزی کردند و واقعاً هم گلوله‌ای به آن‌ها اصابت نکرد. شاید بعضی‌ها بگویند که این حرف‌ها غیرعقلانی است ولی این واقعاً اتفاق افتاده و افراد حاضر در صحنه هم الان زنده‌اند و هم آقای کوثری زنده است و هم آقای مرتضی قربانی.

اجرای موفقیت‌آمیز این عملیات موجب خوشحالی حضرت امام شد و استراتژی دفاع متحرک ارتش بعث شکست خورد و متوقف شد.

دشمن تلفات زیادی در این منطقه داد و شکست سنگینی را متحمل شد و از نظر تبلیغاتی و روحی - روانی ضربه سختی خورد.