شنبه 1 اردیبهشت 1403

تصویب برنامه اجرایی ستاد تسهیل و موانع تولید تهران برای سال جاری

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تصویب برنامه اجرایی ستاد تسهیل و موانع تولید تهران برای سال جاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از تصویب برنامه اجرایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران برای سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران به ریاست استاندار تهران تشکیل شد.

در پایان این جلسه عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: جلسه امروز یکشنبه به روال هر هفته برگزار شد اما رویکرد برگزاری جلسات متفاوت شده است به شکلی که در وهله اول مشارکت فعال نمایندگان دستگاه های مختلف را شاهد هستیم و نسبت به سال گذشته نمایندگان دستگاه های مختلف موضوعات را با جدیت بیشتری پیگیری می کنند.

وی افزود: رویکرد دیگر ستاد تسهیل به این شکل است که از جلسه گذشته کمیته ای تشکیل شده تحت عنوان نظارت بر مصوبات جلسات ستاد تسهیل استان تهران و ما معتقدیم تقریبا 70 درصد مصوبات ستاد تسهیل اجرایی شده؛ اما برای 30 درصد مابقی برنامه ای نداشته ایم. لذا کمیته نظارت پس از تشکیل بر اجرایی شدن این مصوبات متمرکز شده تا شاهد اجرایی شدن حداکثری مصوبات باشیم.

عسگری ادامه داد: در میان 30 درصد از مصوباتی که اجرایی نشده برخی موارد نیاز به اصلاح و برخی هم نیاز به حذف دارند؛ چرا که مغایرت‌های قانونی در آن ها وجود دارد که با پیگیری های کمیته نظارت کار انجام خواهد شد. در حقیقت تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که مصوبات به شکل حداکثری اجرایی شوند.

معاون استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تأکید بر اینکه استاندار تهران بر لزوم بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان تأکید ویژه ای دارند، افزود: در ستاد تسهیل تقریبا جایی برای حضور مدیران پیش بینی نشده بود؛ اما از جلسه آینده از نماینده معاونت علمی برای بهره گیری از ظرفیت های ستاد تسهیل در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان دعوت به عمل خواهد آمد تا بتوانیم از این ظرفیت بهره بگیریم.

وی از تصویب برنامه اجرایی ستاد تسهیل استان تهران برای سال جاری خبر داد و افزود: این برنامه تحت عنوان برنامه سال ستاد تسهیل در چهار محور یعنی تعیین تکلیف واحدهای راکد، تعیین تکلیف واحدهای تملیک شده بانکی، طرح هایی که با درصد پایین فعالیت می کنند یعنی طرح هایی که موجود هستند؛ اما با درصد پایینی فعالیت دارند و طرح‌هایی که پیشرفت بالای 60 درصد دارند و در سال جاری باید به بهره برداری برسند. این چهار محور به علاوه برنامه توسعه شرکت های دانش بنیان، پنج برنامه اجرایی ستاد تسهیل برای سال 1401 است که در جلسه امروز به تصویب رسید و به زودی به دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام