یک‌شنبه 15 مهر 1403

تعاونی‌های اشتغالزای خراسان جنوبی تسهیلات دریافت می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعاونی‌های اشتغالزای خراسان جنوبی تسهیلات دریافت می‌کنند

بیرجند - ایرنا - مدیر شعب بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی گفت: تسهیلات جهش تولید به شرکت‌های تعاونی استان اعم از تولیدی، خدماتی، اصناف و بنگاه‌های اقتصادی خارج از بخش تعاون اشتغالزا پرداخت می‌شود.

رضا ملائی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح اعتباری جهش تولید با اولویت حمایت از شرکت‌های تعاونی و بنگاه‌های اقتصادی خارج از بخش تعاون در استان آغاز شد که در قالب این طرح تا سقف 100 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بخش‌های مختلف استان پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: متقاضیانی که این تسهیلات را دریافت کنند از یک فرصت ویژه چهارماه تنفس دربازپرداخت برخوردار می‌شوند.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی بیان کرد: مبلغ تسهیلات مطابق با نیازسنجی بنگاه اقتصادی متقاضی و بر اساس صورت‌های مالی و کیفیت فعالیت و چرخش مالی، حداکثر تا سقف 100 میلیارد ریال به ازای شرکت‌های تعاونی پیش بینی شده است.

وی گفت: این تسهیلات با هدف حمایت از نیروی کار شاغل، رونق‌بخشی به تولید و فضای کسب و کار و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز بابت تامین مواد اولیه در نظر گرفته شده است.

وی خواستار تعامل بیشتر شرکت‌های تعاونی با بانک توسعه تعاون در استان شد و تصریح کرد: با پر رنگ‌تر شدن حضور تعاونی‌ها در بانک توسعه تعاون، اعضای تعاونی‌ها و شرکت‌های تعاونی نیز منتفع خواهد شد.

ملائی با تاکید بر اینکه تقویت و حمایت از بخش تعاون در اولویت نخست بانک توسعه تعاون قرار دارد عنوان کرد: امسال تعاونی‌های دانش بنیان بیشتر از پیش مورد توجه بانک قرار دارد و بانک با تمام خدمات و محصولات خود پذیرای این بخش است.

وی یادآور شد: بانک توسعه تعاون خود را جز جدانشدنی بخش تعاون، اتاق تعاون و مجموعه اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی می‌داند از این رو به عنوان خادم این بخش همواره تلاش برای حمایت از اعضا و شرکت‌های تعاونی را حتی فراتر از تعهداتش سرلوحه امور قرار داده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی با اشاره به تصویب و ابلاغ افزایش هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک توسعه تعاون تاکید کرد: حمایت از تعاونی‌های کشور به عنوان رکن سوم اقتصاد ایران از جمله مسئولیت‌های بانک توسعه تعاون است.

وی افزود: بدون شک در صورت تحقق افزایش سرمایه بانک، فرایند تأمین مالی این بخش که قرار است طبق سند چشم‌انداز سهمی 25 درصدی در اقتصاد ملی داشته باشد، تسریع و تسهیل خواهد شد.

در حال حاضر 918 شرکت تعاونی با 707 هزار و 534 عضو و بیش از 387 میلیارد ریال سرمایه کنونی در استان خراسان جنوبی فعال است.

خراسان جنوبی در سال جاری رتبه دوم توسعه تعاونی‌ها را در سطح کشور بعد از استان زنجان کسب کرد.

*س_برچسب‌ها_س*