دوشنبه 16 مهر 1403

تعطیلی اماکن ورزشی زنجان به هفته سوم رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعطیلی اماکن ورزشی زنجان به هفته سوم رسید

زنجان - ایرنا - معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تعطیلی اماکن ورزشی شهرستان‌های زنجان، ماهنشان، ابهر و خرمدره به منظور پیشگیری از ابتلای ورزشکاران و مربیان به ویروس کرونا بعد از 2 هفته، به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

محمد علی حمزه پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اماکن ورزشی این چهار شهرستان استان زنجان از 16 تیر ماه به مدت 2 هفته تعطیل بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از این بیماری، نگرانی از ابتلای ورزشکاران و مربیان به این بیماری منحوس، برابر با دستورالعمل ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید شد.

حمزه پور تصریح کرد: این مصوبه از سوی متولیان اماکن ورزشی این شهرستان ها، لازم الاجرا است و این اداره کل بر حسب وظیفه به جد بر این تعطیلی ها نظارت خواهد داشت و با باشگاه‌هایی که نسبت به رعایت این دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشند برخورد قانونی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طی این مدت و در بازدیدهایی که انجام گرفت به تعدادی از باشگاه های ورزشی استان که نسبت به تعطیلی باشگاه های خود بی توجهی کرده بودند، اخطار و تذکر داده شد اما هیچ باشگاهی پلمب نشد، اظهار داشت: این اداره کل واقف به این است که تعطیل شدن اماکن ورزشی، باشگاهداران و مربیان را متحمل خسارت خواهد کرد اما تا کنترل و مهار شدن این بیماری منحوس، مجبور به اجرای دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد یاد شده است.

حمزه پور افزود: اینکه تعطیلی باشگاه های ورزشی، باشگاهداران را با مشکلات عدیده و ضرر و زیان مواجه کرده است قبول داریم اما به خاطر پیشگیری از این بیماری منحوس و مهلک، چاره ای جز عمل به دستورالعمل نیست.

از پنجم اسفند ماه پارسال (سال 98) فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها، قریب سه ماه، ممنوع اعلام شد و باشگاهداران از این حیث متضرر شدند.

در زمان حاضر استان زنجان از وجود 361 باشگاه ورزشی خصوصی، 270 مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، 148 خانه ورزش روستایی و 133 مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره‌مند است.

تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب 170 باب است و حداقل 800 نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*