دوشنبه 16 مهر 1403

تعطیلی اماکن ورزشی زنجان تمدید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعطیلی اماکن ورزشی زنجان تمدید شد

زنجان - ایرنا - معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: اماکن ورزشی شهرستان‌های زنجان، ماهنشان، ابهر و خرمدره به منظور پیشگیری از ابتلای ورزشکاران و مربیان به ویروس کرونا به مدت یک هفته دیگر تعطیل خواهند بود.

محمدعلی حمزه پور، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت به برخی از باشگاه های ورزشی این استان، اخطار و تذکر داده شد اما درب هیچ باشگاهی پلمب نشد.

وی اظهار داشت: اماکن ورزشی شهرستان‌های یاد شده از روز دوشنبه /16 تیر ماه جاری / به مدت یک هفته تعطیل بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و نگرانی از ابتلای ورزشکاران و مربیان به این بیماری منحوس و بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا یک هفته دیگر نیز تمدید شد.

حمزه پور تصریح کرد: این مصوبه از سوی متولیان اماکن ورزشی این شهرستان ها، لازم الاجرا است و این اداره کل به جد بر این تعطیلی ها نظارت خواهد داشت و با باشگاه هایی که نسبت به رعایت این دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی بی‌تفاوت باشند برخورد قانونی خواهد کرد.

وی افزود: تعطیلی اماکن ورزشی، باشگاهداران و مربیان را متحمل خسارت خواهد کرد اما تا کنترل و مهار شدن این بیماری منحوس چاره‌ای جز عمل به دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی نیست.

از پنجم اسفند ماه پارسال (سال 98) فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها، قریب سه ماه، ممنوع اعلام شد و باشگاهداران از این حیث متضرر شدند.

در زمان حاضر استان زنجان از وجود 361 باشگاه ورزشی خصوصی، 270 مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، 148 خانه ورزش روستایی و 133 مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره‌مند است.

تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب 170 باب است و حداقل 800 نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*