شنبه 14 مهر 1403

تعطیلی باشگاه‌های بدنسازی کمر باشگاهداران را خم کرده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعطیلی باشگاه‌های بدنسازی کمر باشگاهداران را خم کرده است

زنجان - ایرنا - رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان، گفت: تعطیلی باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام این استان و نبود درآمد، کمر باشگاهداران را خم کرده است.

مهران زرگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز پیک چهارم شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه های ورزشی، نبود درآمد از یک طرف و اجاره ای بودن مکان ورزشی و درخواست اجاره بها توسط موجر و همچنین سررسید تسهیلات بانکی از دیگر سو باعث شده است تا فشار مضاعفی به باشگاهداران و حتی مربیان وارد شود.

وی اظهار داشت: امروز درآمد باشگاهداران به صفر رسیده است بطوریکه حتی در پرداخت بدهی های ناشی از دریافت تسهیلات کرونایی خود، عاجز و درمانده هستند و اگر تعطیلی باشگاه ها تداوم یابد در این صورت بدهی ها سیر صعودی یافته و در نهایت دچار ورشکستگی خواهند شد.

زرگری افزود: متاسفانه در وضعیت فعلی حاکم بر باشگاه های ورزشی، موجران با علم به موضوع ضرر و زیان وارده به باشگاه ها به لحاظ مالی، ریالی از حق قانونی خود نمی گذرند و این نیز فشار را بر باشگاهداران مضاعف تر کرده است.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان از متولیان ورزش استان به ویژه مدیرکل ورزش و جوانان خواست به داد باشگاهداران در این شرایط سخت و طاقت فرسا که در این وضعیت کرونایی عرصه بر آنان تنگ‌تر نیز شده است برسند و حداقل در بخشودگی اجاره بها مکان های ورزشی در ایام تعطیلی و همچنین عقب انداختن اقساط مربوط به تسهیلات کرونایی بانکی، یاریگر آنان باشند.

زرگری افزود: متاسفانه این روزها بعضی باشگاهداران و مربیان در تامین مخارج زندگی از قبیل خورد و خوراک و پرداخت اجاره منزل با مشکل جدی مواجه هستند که اگر چاره جویی نشود و به لحاظ روانی همچنان زیر فشار باشند به حتم انگیزه خود را از دست داده و به زمین خواهند خورد.

وی اظهار داشت: باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام زنجان به خاطر شیوع ویروس کرونا از جهات مختلف آسیب دیده اند که جز با کمک و حمایت متولیان امر، این آسیب ها برطرف و جبران نخواهد شد.

زرگری با تاکید براینکه چرا باید باشگاهداران تاوان آنهایی که دستورالعمل های ستاد مدیریت مقابله با کرونا را رعایت نکرده و مسافرت و دورهمی راه انداختند را بدهند، افزود: این هیات در همه حال به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در باشگاه ها از سوی باشگاهداران، تاکید داشته و آنها نیز از آن تمکین کرده اند پس اجازه دهیم این سفیران سلامت مجدد فعالیت خود آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه به جرات می توان گفت سالمترین فضا در این برهه از زمان باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام هستند که سلامتی را به ورزشکاران هدیه می‌دهند، تصریح کرد: تا به امروز هیچیک از ورزشکاران فعال در این رشته ورزشی زنجان به کرونا مبتلا نشده‌اند که این نشان می‌دهد ورزش سیستم ایمنی بدن را در مقابل بیماری‌هایی چون این ویروس منحوس و مهلک، ارتقا می بخشد که به نظر بهتر است در این شرایط حاکم از فعالیت ورزشی ها حمایت و پشتیبانی شود.

*س_برچسب‌ها_س*