سه‌شنبه 17 مهر 1403

تعطیلی مشاغل به تنهایی کمکی به کاهش کرونا نمی کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعطیلی مشاغل به تنهایی کمکی به کاهش کرونا نمی کند

بندرعباس - ایرنا - نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران گفت: بنا به آمارهای کشوری نقش اصناف در زنجیره انتقال بیماری کرونا 11 درصد است و تعطیلی آنان به تنهایی در قطع این زنجیره موثر نخواهد بود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اتاق اصناف هرمزگان "مسعود محمدشاهی" روز شنبه افزود: قطع زنجیره و کنترل بیماری نیازمند رعایت و همکاری تمامی بخش های جامعه و کاهش سفرها، برگزار نشدن جشن ها و عزاداری ها و مهمانی و دورهمی های خانوادگی و رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی در تمامی بخش ها است.

عضو کمیسیون نظارت بر اصناف هرمزگان تصریح کرد: اصناف قربانی بی تدبیری و بی مدیریتی سایر بخش ها هستند و به محض بالا رفتن آمار بیمارها و وخیم شدن اوضاع، اولین گروهی هستند که قربانی و متضرر شده و کسب و کار آنان تعطیل می شود.

محمدشاهی اضافه کرد: هنگامی که بیشتر صنوف در تعطیلی هستند، بانک ها و ادارات دولتی فعالند و روزانه تردد بسیاری در این مکان ها انجام می شود که خود عامل انتقال بیماری است.

به گفته وی برخی از همین ادارات و موسسات، اصنافی را که از تعطیلی کسب و کار خود در زمان اعمال محدودیت ها رنج می برند را با ارسال پیامک و اخطاریه تعویق بدهی نگران می کنند.

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان خاطرنشان کرد: بانک ها به دلیل نبودن موجودی کافی اقدام به زدن فرم برگشت چک کسبه می کنند و اداراتی نظیر امور مالیاتی وتامین اجتماعی و شهرداری و دیگر ادارات خدماتی مانند آب و برق و تلفن نیز از یک ریال مطالبات خود نمی گذرند و حتی حاضر نیستند برای یک دوره هم که شده مطالبات خود را امهال کنند و با صدور اخطاریه اصناف متضرری که سالیان سال برای آنان منبع درآمد بوده را تهدید به جریمه و قطع خدمات می کنند.

نماینده اصناف هرمزگان در اتاق اصناف ایران پیشنهاد کرد: جهت کمک به اصناف آسیب دیده که بیشتر آنان کسبه خرد هستند و هچنین حفظ مشاغل پایدار در این بخش روسای سه قوه با مصوبه خاص و با اختصاص تسهیلات و بسته های حمایتی در قالب معافیت های مالیاتی و بیمه ای و غیره، دغدغه اصناف را در این مقطع کاهش دهند تا دوران سخت کرونایی با کمترین آسیب طی شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*