چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

تغییر سال تحصیلی مدارس از سال آینده | امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند!

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
تغییر سال تحصیلی مدارس از سال آینده | امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند!

در تلاشی برای تغییر زمان بازگشایی مدارس، دولت و مجلس در حال بررسی یک طرح هستند و احتمالاً زمان آغاز سال تحصیلی از تاریخ 10 شهریور قرار خواهد گرفت. تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد و با پیشنهاد 26 نماینده تدوین شده است. این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد تصویب قرار گرفته و در حال حاضر در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد. به گزارش عرشه...

تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد و با پیشنهاد 26 نماینده تدوین شده است. این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد تصویب قرار گرفته و در حال حاضر در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش عرشه آنلاین، در پاسخ به سوال آیا سال تحصیلی از شهریورماه آغاز می‌شود؟ وی اظهار کرد که این طرح تاکنون توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود. بنابراین، در حال حاضر نمی‌توان اطمینان داشت که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

با توجه به گفته‌های مهدی یزدان‌پناه، معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی، قرار است تقویم آموزشی مدارس با توجه به شرایط اقلیمی و مجوز مجلس، در اختیار دولت قرار بگیرد. بر این اساس، برای استان‌های سردسیر مانند آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان، آغاز سال تحصیلی از 10 شهریور و برای مناطق گرمسیر از 10 مهر خواهد بود.

به اذعان کارشناسان، یکی از نگرانی‌ها این است که با اجرای این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور تغییر خواهد کرد و در استان‌هایی مانند تهران، البرز و مازندران، سال تحصیلی از 10 شهریور آغاز خواهد شد. این موضوع در دهه 70 نیز تجربه شده است که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

موسی‌الرضا کفاش، معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، درباره این طرح اظهار کرده است که طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یکی از بندها به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند. همچنین، این طرح اختیاراتی به شورای عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس را برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌دهد.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

تغییر سال تحصیلی مدارس از سال آینده | امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند! 2