پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تفاوت نویسندگی با سایر شغل‌ها در شجاعت و ترسو نبودن است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تفاوت نویسندگی با سایر شغل‌ها در شجاعت و ترسو نبودن است

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران توانا، آیین رونمایی از دو کتاب در حوزه مقاومت توسط انتشارات خط مقدم و با حضور مریم علی بخشی نویسنده کتاب «خون شریک» و ندا رسولی نویسنده «این پسر من است» در سرای اهل قلم برگزار شد.

در این برنامه مریم علی‌بخشی گفت: تفاوت نویسندگی با سایر شغل‌ها در شجاعت و ترسو نبودن است چون باید یک آرمان را به تبلیغ برساند و جامعه باید نویسنده را به شجاعت تشویق کند. ما معیار جوانی در نویسندگی را زمان شروع کار می‌دانیم و معیار سن افراد نیست.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های هشت سال دفاع مقدس و جنگ سوریه در سنین و شرایط خانوادگی رزمندگان است. در زمان دفاع مقدس اغلب رزمندگان مجرد و در سنین شانزده و هفده سالگی بودند و بیشتر از مادران شهید صحبت می‌شد اما در سوریه بیشتر رزمندگان متأهل و روابط عاطفی بین پدر و فرزند مطرح است.

این نویسنده در پایان افزود: نتیجه آموزش در رمان‌نویسی و داستان‌نویسی این شد که نویسندگانی در حوزه مقاومت داشته باشیم و این دو نویسنده جوان محصول مزرعه‌ای هستند که آقای دهقان، دهقان آن مزرعه بود.

علی‌بخشی گفت: کتاب خون شریک یک مستند داستانی از زندگی شهید مدافع حرم میرزا مهدی صابری از زمان کودکی تا به زمان شهادت ایشان است. تقریباً می‌توانم بگویم از تخیل اصلاً استفاده نکردم اما در عین حال از کلمات داستانی در صورت نیاز اضافه کردم.

در ادامه ندا رسولی نویسنده کتاب «این پسر من است» گفت: کتاب این پسر من است، روایتی از پدر و پسری است که پسر زودتر از پدر به شهادت می‌رسد و پدر بعد از دو سال به شهادت می‌رسد و به پسر شهیدش ملحق می‌شود.

هادی شیرازی مدیر انتشارات خط مقدم بیان کرد: آنچه قابل تحسین است تلاش و پشتکار فراوان این دو نویسنده جوان در تحقیقات و پژوهش است که خودمان شاهد ماجرا بودیم. با آنکه کتاب از لحاظ تعداد صفحات و ابعاد فیزیکی نسبت به دیگر کتاب‌ها کم‌حجم است اما دارای محتوای ارزشمندی است.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید نمایشگاه کتاب مصلی نمایشگاه کتاب تهران این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است