شنبه 14 مهر 1403

تقابل، ترمز توسعه ورزش است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تقابل، ترمز توسعه ورزش است

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد: آنچه که توسعه ورزش را در شرایط کنونی به دنبال دارد، تعامل بوده و تقابل نمی‌تواند به این روند کمک کند.

علیرضا دبیر ظهر امروز (22 آبان‌ماه) در مجمع سالیانه هیئت کشتی استان که در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه تقابل توسعه دهنده ورزش نخواهد بود و در شرایط کنونی باید تلاش کنیم تعامل را اولویت کارهای خود قرار دهیم، گفت: امروز ورزش ایران به‌ویژه کشتی نیاز مبرم به تعامل همه فعالان این عرصه برای رسیدن به جایگاه واقعی خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه کشتی زنجان از صبغه درخشانی برخوردار است و معتقدیم این رشته در زنجان باید بتواند به روزهای اوج خود بازگردد، افزود: برای اینکه بتوان برای کشتی زنجان توسعه متوازنی متصور شد، این توسعه باید در همه بخش‌ها از جمله عرصه داوری، مربیگری، ورزشکاران و... صورت گیرد تا بتوان به‌معنای واقعی کلمه معترف بود که کشتی زنجان امروز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این فعال ورزشی با تاکید بر اینکه اعتلای کشتی ایران باید همه جانبه بوده و نمی‌توان با تقویت تک‌بعدی و گلخانه‌ای به این رشد متوازن دست یافت، تصریح کرد: خوشبختانه نگاه امروز فدراسیون به کشتی زنجان، نگاه مثبتی است؛ چرا که مسئولان هیئت کشتی استان ثابت کردند که در چنین شرایطی حضور در رقابت‌های معتبری چون لیگ برتر را به عنوان یک وظیفه قلمداد کرده و فارغ از هر نتیجه‌ای در آن حضور پیدا می‌کنند.

دبیر با یادآوری اینکه کشتی زنجان برای اینکه بتواند داشته‌های خود را به منصه‌ظهور بگذارد باید در رقابت‌هایی چون لیگ برتر که به مثابه ویترین ورزش حرفه‌ای است، حضور داشته باشند، ادامه داد: معتقدیم کشتی‌گیرانه زنجانی فارغ از برخورداری از دانش فنی بالا و تجربه حضور در میادین بزرگ، جزو اخلاق‌مدارترین کشتی‌گیران کشور نیز به شمار می‌روند که این رویکرد باید تداوم یابد.

رئیس فدراسیون کشتی در ادامه با بیان اینکه اهتمام به کمیت در کشتی باعث خواهد شد تا نفرات شاخص‌تری به لحاظ فنی در کادر تیم‌ملی حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: کشتی یکی از معدود رشته‌های ورزشی است که وارداتی نبوده و مختص ایران است، به همین خاطر باید حمایت‌های ویژه از ورزش اول کشور به عمل آید تا بتوانیم جایگاه ورزش ایران را با درخشش در این رشته در مجامع بین‌المللی ارتقا دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه کشتی زنجان سرشار از استعدادهای ناب بوده و همین مسئله باعث شده است تا فدراسیون کشتی نگاه جدی و ویژه‌ای به زنجان داشته باشد، گفت: تلاش کرده‌ایم تا به امروز حمایت‌های خوبی را از رشته‌های مختلف از جمله کشتی که ورزش اول کشور است، به عمل آوریم، هر چند کمبود اعتبارات اجازه نداده است این حمایت‌ها فراتر از نیاز ورزش استان باشد.

علی خلیلی شرایط کرونایی را برای ورزش استان یک ضایعه جبران‌ناپذیر به ویژه برای ورزش قهرمانی دانست و افزود: با توجه به اینکه اولویت امروز همه مسئولان و ورزش، حفظ سلامتی آحاد جامعه است، به همین خاطر ورزش استان از همان روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا در زنجان، همراهی لازم را به لحاظ تعطیلی باشگاه‌های ورزشی با ستاد استانی کرونا به عمل آورده است.

وی از ورزش به عنوان یکی از عوامل تاب‌آوری مردم در برابر آسیب‌های کرونا یاد کرد و ادامه داد: بدون شک در دوران پساکرونا شاهد بروز آسیب‌های زیادی به واسطه فقر حرکتی و تعطیلی فعالیت‌های ورزشی خواهیم بود، به همین خاطر طرحی را به ستاد کرونا پیشنهاد داده‌ایم تا بتوان نسبت به انجام برخی از ورزش‌های همگانی در سایه پروتکل‌های بهداشتی اقدام و از آسیب‌های دوران پساکرونا جلوگیری کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه آینده درخشانی را برای کشتی زنجان متصور هستیم، خاطرنشان کرد: میثم نصیری یکی از کشتی‌گیران ارزشمند زنجانی است که تا به امروز علی‌رغم تلاش‌های زیادی که برای اشتغال این ورزشکار صورت گرفته اما متاسفانه تا به امروز این تلاش‌ها نتیجه‌بخش نبوده است که امیدواریم این مشکل ورزشکار ارزنده استان در رشته کشتی مرتفع شود.

انتهای پیام