دوشنبه 16 مهر 1403

تقویت و ورنق کارآفرینی زمینه ساز جهش تولید است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تقویت و ورنق کارآفرینی زمینه ساز جهش تولید است

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: رونق کارآفرینی و تقویت مهارت‌های جوانان از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، زمینه‌ساز تحقق جهش تولید است.

محمدرضا یوسفی روز شنبه در نخستین نشست هم‌اندیشی کافه کارآفرینی کانون کارآفرینان استان زنجان که با حضور چهر ه ماندگار فیزیک کشور، پروفسور یوسف ثبوتی برگزار شد، افزود: کارکرد اصلی کافه های کارآفرینی ایجادتعامل بین اجزای اکوسیستم کارآفرینی منطقه بوده و امکان برقراری تعاملات اجتماعی بین کارآفرینان، سرمایه گذاران، صاحبان ایده و دانشجویان را تسهیل می‌کند.

وی ادامه داد: در کافه های کارآفرینی با امکاناتی از قبیل اینترنت، تلویزیون و فضای مناسب، تیم ها و گروه های مختلف با یکدیگر به تبادل اطلاعات می پردازند و می توانند ضمن استفاده از تجربیات کارآفرینان با تجربه، ایده های نوآورانه خود را به اشتراک گذاشته و در جهت اجرایی کردن طرح و ایده خود با یکدیگر همکاری کنند.

یوسفی خاطرنشان کرد: این گردهمایی ها می تواند به ترویج فرهنگ کارآفرینی استان جهش داده و آن را تقویت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: امروز ثابت شده که هر چه کشور به سمت نوآوری و خلاقیت حرکت کند و کارآفرینی را سرلوحه فعالیت های اجتماعی و اقتصادی خود قرار دهد، توسعه سریع‌تر می شود.

پرفسور یوسف ثبوتی، چهره ماندگار فیزیک کشور و پایه گذار نخستین مدرسه کسب و کار در استان زنجان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر حمایت از جوانان و دانشجویان صاحبان ایده توسط کارآفرینان با تجربه استان اظهار داشت: هر آن چیزی که از گذشته داریم، امروزه کارآیی خود را از دست داده و ما باید به دنبال ایده های جدید و نو باشیم تا بتوانیم از چالش ها و مشکلات امروزی عبور کنیم. در این گردهمایی از خدمات و زحمات 70 ساله پرفسور ثبوتی به عنوان کارآفرین اجتماعی، با اهدای لوح از طرف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کانون کارآفرینان استان، قدردانی شد.

*س_برچسب‌ها_س*