شنبه 29 اردیبهشت 1403

تقویم نجومی امروز پنجشنبه 24 اسفند 1402 | تقویم همسران 24 اسفند

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
تقویم نجومی امروز پنجشنبه 24 اسفند 1402 | تقویم همسران 24 اسفند

در این بخش از مطالب درباره تقویم نجومی همسران امروز پنجشنبه 24 اسفند 1402 + آداب 24 بیست و چهارم اسفند 1402 مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید. در این بخش از مطالب درباره تقویم نجومی همسران امروز پنجشنبه 24 اسفند 1402 + آداب 24 بیست و چهارم اسفند 1402 مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید. تقویم نجومی همسران امروز پنجشنبه 24 اسفند 1402

در این بخش از مطالب درباره تقویم نجومی همسران امروز پنجشنبه 24 اسفند 1402 + آداب 24 بیست و چهارم اسفند 1402 مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

تقویم نجومی همسران امروز پنجشنبه 24 اسفند 1402

پنجشنبه 24 اسفند / حوت 1402

3 رمضان 1445 14 مارس 2024

مناسبت های دینی و اسلامی.

احکام دینی و اسلامی.

صدقه و خیرات شب جمعه برای اموات و مرحومین هم رفع اثر نحوست کند و هم باقیات الصالحات خواهد بود.

امور ازدواجی خوب نیست اقدام نگردد.

زایمان مناسب و نوزاد عمرش دراز و روزی گشاده دارد.

احکام و اختیارات نجومی.

امروز قمر در برج ثور و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:

خرید جواهرات و طلا.

دیدار با مسولین.

مکاتبات و نامه نگاری.

دوری از نزاع و مجادله.

نشاط و رفتن به تفریحات سالم نیک است.

نگارش ادعیه و حرز و برای نماز حرز و بستن آن خوب نیست.

انعقاد نطفه و مباشرت.

مباشرت پس از فضیلت نماز عشاء و برای صحت بدن خوب و فرزند حاصل از یاران امام زمان شود.

اصلاح سر و صورت.

طبق روایات، اصلاح مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری، باعث طول عمر می شود.

حجامت.

فصد زالو انداختن یا حجامت در این روز از ماه قمری، باعث ضعف مغز است.

تعبیر خواب امشب:

خواب و رویایی که شب جمعه دیده شود تعبیرش از ایه ی 4 سوره مبارکه "نساء" است.

و اتوا النساء صدقاتهن نحله....

و از مفهوم و معنای آن استفاده می شود که خواب بیننده یا ازدواج کند یا مال زیادی و یا هدیه ای به او برسد. ان شاءالله. و شما مطلب خود را بر آن قیاس کنید.

ناخن گرفتن:

پنجشنبه برای گرفتن ناخن، روز خیلی خوبیست و موجب رفع درد چشم، صحت جسم و شفای درد است.

 دوخت و دوز:

پنجشنبه برای بریدن و دوختن لباس نو روز خوبیست و باعث میشود، شخص، عالم و اهل دانش و علم گردد.

وقت استخاره:

در روز پنجشنبه از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعد از ساعت 12 ظهر تا عشاء آخر (وقت خوابیدن)

ذکر روز پنجشنبه : لا اله الا الله الملک الحق المبین

ذکر بعد از نماز صبح 308 مرتبه یارزاق موجب رزق فراوان میگردد.

روز پنجشنبه طبق روایات متعلق است به امام حسن عسکری علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد

اعمال ویژه روز پنجشنبه

روزه در پنج شنبه های دهه اول و دهه آخر هر ماه قمری؛ (صدوق، خصال، محمد بن علی، ص160)

حجامت در پنج شنبه آخر هر ماه قمری؛ (صدوق، خصال، محمد بن علی، ص389)

کوتاه کردن ناخن؛ (صدوق، خصال، محمد بن علی، ص389)

صد مرتبه صلوات

زیارت مزار شهیدان و مؤمنان

ذکر مخصوص روز پنج شنبه

لا اِلهَ اِلَا اللَهُ المَلِک الحق المُبین؛

نیست خدایی جز الله فرمانروای حق و آشکار

نماز روز پنج‌شنبه

آن حضرت [امام عسکری] فرمود: هرکه در روز پنجشنبه، ده رکعت نماز بجای آورد و در هر رکعتی سوره «حمد» و «قُل هُوَ اللهُ أَحَد» را ده مرتبه بخواند، فرشتگان به او می‌گویند: هر حاجتی داری بخواه که برآورده خواهد شد.

راوی از آن حضرت پرسید در چه وقتی از روز باید این نماز را بجای آورد؟ فرمود: بین طلوع آفتاب تا ابتدای ظهر.

دعای روز پنج‌شنبه

بِسمِ اللهِ الرَحمنِ الرَحِیمِ، الحَمدُ لِلهِ الَذِی أَذهَبَ اللَیلَ مُظلِماً بِقُدرَتِهِ، وَجَاءَ بِالنَهَارِ مُبصِراً بِرَحمَتِهِ، وَکَسَانِی ضِیاءَهُ وَأَنَا فِی نِعمَتِهِ. اللهُمَ فَکَمَا أَبقَیتَنِی لَهُ فَأَبقِنِی لِأَمثالِهِ، وَصَلِ عَلَی النَبِیِ مُحَمَد وَآلِهِ، وَلَا تَفجَعنِی فِیهِ وَفِی غَیرِهِ مِنَ اللَیالِی وَالأَیَامِ، بِارتِکَابِ المَحَارِمِ، وَاکتِسَابِ المَآثِمِ، وَارزُقنِی خَیرَهُ، وَخَیرَ مَا فِیهِ، وَخَیرَ مَا بَعدَهُ، وَاصرِف عَنِی شَرَهُ، وَشَرَ مَا فِیهِ، وَشَرَ مَا بَعدَهُ، اللهُمَ اِنِی بِذِمَهِ الاِسلامِ أَتَوَسَلُ اِلَیکَ، وَبِحُرمَهِ القُرآنِ أَعتَمِدُ عَلَیکَ، وَبِمُحَمَد المُصطَفی صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ أَستَشفِعُ لَدَیکَ؛

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است، سپاس خدای را که شب تاریک را باقدرت خود برد و روز روشن را به رحمتش آورد و لباس پرفروغ آن را درحالی‌که قرین نعمتش بودم بر تن من کرد، خدایا! همچنان که مرا برای این روز نگاه داشتی برای امثال آن نیز پابرجا بدار و بر پیامبر اسلام محمد و خاندان او درود فرست و مرا در این روز و شب‌ها و روزهای دیگر به فاجعه‌ی انجام گناهان مبتلا مساز، خیر این روز و خیر آنچه در آن است و خیر بعدازاین روز را روزی‌ام گردان و شر این روز و شر آنچه در آن است و شر پس از آن را از من بازدار.

خدایا! من با گردن نهادن به دین اسلام به‌سوی تو متوسل می‌شوم و با حرمت نهادن به قرآن بر تو اعتماد می‌کنم و به دوستی محمد، بنده برگزیده‌ات که (درود خدا بر او و خاندانش باد) نزد تو به شفاعت می‌طلبم؛

فَاعرِفِ اللهُمَ ذِمَتِیَ الَتِی رَجَوتُ بِهَا قَضَاءَ حَاجَتِی، یَا أَرحَمَ الرَاحِمِینَ، اللهُمَ اقضِ لِی‌فِی الخَمِیسِ خَمساً لَایَتَسِعُ لَها اِلا کَرَمُکَ، وَلَا یُطِیقُها اِلا نِعَمُکَ، سَلَامَهً أَقوی بِهَا عَلَی طَاعَتِکَ، وَعِبادَهً أَستَحِقُ بِها جَزِیلَ مَثُوبَتِکَ، وَسَعَهً فِی الحَالِ مِنَ الرِزقِ الحَلَالِ، وَأَن تُؤمِنَنِی فِی مَوَاقِفِ الخَوفِ بِأَمنِکَ، وَتَجعَلَنِی مِن طَوَارِقِ الهُمُومِ وَالغُمُومِ فِی حِصنِکَ، وَ صَلِ عَلَی مُحَمَد وَآلِ مُحَمَد، وَاجعَل تَوَسُلِی بِهِ شَافِعاً، یَومَ القِیامَهِ نَافِعاً، اِنَکَ أَنتَ أَرحَمُ الرَاحِمِینَ.

پس خدایا پیمانی که روا شدن حاجتم را به آن امید بسته‌ام بپذیر، ای مهربان‌ترین مهربانان! خدایا در روز پنجشنبه پنج حاجت مرا برآور که آن‌ها را جز کرم تو گنجایش و جز نعمت‌های تو طاقت ندارد: سلامتی که با آن برای انجام طاعتت نیرو گیرم و عبادتی که با آن سزاوار پاداش فراوان تو گردم و گشایشی در حال من با روزی حلال و اینکه به من با امان خویش در هنگامه‌های ترس امنیت دهی و از هر غم و اندوه کوبنده در دژ استوار خویش پناهم دهی، بر محمد و خاندان محمد درود فرست و چاره‌جویی‌ام را به‌وسیله‌ی او شفیع سودمندی برایم در روز قیامت قرار ده، به‌یقین تو مهربان‌ترین مهربانانی.

خواندن دعای زیر در پایان پنجشنبه

اَستَغفِرُ اللَهَ الَذِی لا اِلهَ اِلاَ هُوَ الحَیُ القَیُومُ وَاَتُوبُ اِلَیهِ اِلهَ اِلاَ هُوَ الحَیُ القَیُومُ‌وَ اَتُوبُ اِلَیهِ تَوبَهَ عَبد خاضِع مِسکین مُستَکین لا یَستَطیعُ لِنَفسِهِ صَرفاً وَ لاعَدلاً وَ لا نَفعاً وَلا ضَراً وَ لا حَیوهً وَ لا مَوتاً وَ لا نُشُوراً وَ صَلَی اللَهُ عَلی مُحَمَد وَ عِترَتِهِ الطَیِبینَ الطَاهِرینَ الأَخیارِ الأَبرارِ وَ سَلَمَ تَسلیماً.

آمرزش خواهم از خدایی که نیست پرستیده شایسته‌ای جز او. زنده وپاینده است و به او باز گردم، بازگشتنِ بنده فروتن گدا و بیچاره که‌نتواند برای خود، کاری و دفاعی و سودی و زیانی و زندگی و مرگی ورستاخیزی؛ و رحمت فرستد خدا بر محمد و نژاد پاک و پاکیزه و نیک‌و خوش رفتارش و درود فراوان بر آن‌ها باد!

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

تقویم نجومی امروز پنجشنبه 24 اسفند 1402 | تقویم همسران 24 اسفند 2