یک‌شنبه 15 مهر 1403

تلاش‌ها برای مقابله با آسیب‌ها کافی نیست

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تلاش‌ها برای مقابله با آسیب‌ها کافی نیست

به گزارش خبرنگار گروه آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر صبح امروز در نشست تخصصی پیشگیری از اعتیاد، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهبود یافتگان در موسسه فرهنگی شقایق اظهار کرد: ما در حوزه مواد مخدر چند اصل را پیگیری می‌کنیم، موضوع مقابله، پیشگیری، درمان و توانمندسازی را در همین رابطه در دستور کار قرار داده ایم.

وی ادامه داد: موضوع پیشگیری راهبرد اصلی و بلند مدت ما است؛ در عین حال به تمام موضوعات دیگر می پردازیم و بر آن اهتمام داریم.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: ما در کنار کشوری قرار داریم که منشا تولید مواد مخدر است، در در 20 سال گذشته افزایش بی رویه تولید مواد مخدر صنعتی و شیشه با حمایت مستقیم آمریکایی در افغانستان شکل گرفته و این برای ایران و جهان خطرناک است. وی عنوان کرد: ما در حوزه پیشگیری از تمام ظرفیت‌های مردمی استفاده می کنیم، اولویت با آموزش وپرورش و نهادهای مردمی است و از تمام این ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

محمد عباسی، رییس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در این نشست، اظهار کرد: یکی از دلایل شکل گیری سازمان امور اجتماعی، عارضه اعتیاد است و دغدغه بزرگی است که رهبر انقلاب نیز بر مقابله با این موضوع تاکید ویژه‌ای دارند.

وی افزود: اساسا نگرش و رویکرد مجلس سیزدهم بر زدودن از خیل ناپاکی‌هاست و این فرصت بسیار بزرگی است که بر مقابله با مواد مخدر تاکید کنیم.

عباسی ادامه داد: جریان اعتیاد پاکی جامعه را نشانه گرفته است و این به لحاظ اجتماعی دغدغه بسیار بزرگی است. در سیاست های ابلاغی از سوی رهبرانقلاب یکی از بخش ها مبارزه با مواد مخدر و پیش سازه های مواد مخدر بود.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با آلودگی مواد مخدر وظیفه مهمی است که در راس آسیب های اجتماعی است، باید اتخاذ تدابیر انجام شود.

رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: من گمان می‌کنم که در برابر تمام آسیب ها اقداماتی صورت گرفته، خدماتی داده شده اما فضای موجود در برابر آسیب ها مطلوب نیست و تمام اقدامات ما را به چالش کشیده شده است. پس باید فکری دیگری کرد و نباید با تلاش های انجام شده دارای مقابله با آسیب ها بسنده کرد.

ادامه دارد...

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید ستاد مبارزه با مواد مخدر تولید مواد مخدر محمد عباسی رییس سازمان امور اجتماعی کشور این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است