یک‌شنبه 8 مهر 1403

تنش شدید آبی در 15 روستای شیروان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تنش شدید آبی در 15 روستای شیروان

بجنورد - ایرنا - رییس امور آب و فاضلاب شیروان گفت: هم‌اکنون 15 روستا در بخش‌های مرکزی، سرحد و قوشخانه این شهرستان با تنش شدید آبی مواجه هستند.

شهرام رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نزدیکی فصل تابستان و گرمای هوا، ساعات برخورداری روستاییان از آب در شبانه روز کاهش یافته که برای مدیریت شبکه توزیع، تعویض پمپ و شیرآلات ضروری است.

وی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت، بلندمدت و میان مدت این شرکت، گفت: برای رفع مشکلات روستاهای مواجه با تنش شدید آبی در شهرستان، 300 میلیارد ریال اعتبار لازم است که باید برای حفر و تجهیز چاه، برق رسانی، احداث مخازن جدید، اجرای خطوط انتقال و اصلاح و توزیع شبکه آب هزینه شود. رییس امور آب و فاضلاب شیروان گفت: برای رفع مشکل روستای گردشگری زو ارم، در بخش مرکزی شیروان نیز باید از چاه شماره 19 شیروان، که در فاصله 3.5 کیلومتری آن قرار دارد، لوله گذاری انجام شود. رمضانی افزود: روستای حسین آباد نیز با هزار و 157 مشترک، علیرغم دارا بودن سه حلقه چاه و سه باب چشمه، تنها قادر به جوابگویی به نیاز 600 مشترک است که نیاز است یک حلقه چاه حفر شود.

134 روستای شیروان با جمعیتی حدود 60 هزار نفر زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند که 21 هزار و 500 انشعاب آب در این روستاها وجود دارد.

*س_برچسب‌ها_س*