سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

تنها راه برون رفت از مشکلات انس با خدا و معنویت است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تنها راه برون رفت از مشکلات انس با خدا و معنویت است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مومن نگاهش در پرتو نور خداست به همین خاطر نمی توان مومن را فریب داد و کسی که با خدا و معنویت مانوس است هرگز دچار بن بست نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج محمد ابوالقاسم دولابی در ادامه سلسله مباحث نکات تفسیری در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم همزمان با روز پانزدهم ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از عوامل اقتدار امت اسلام، معنویت است که در سوره اسرا به آن اشاره شده است.

وی افزود: خداوند، پیامبر را به انس با خود در شب و نماز شب دعوت نموده است چون کسی که به دنبال معنویت است باید به عبادت و تهجد شبانه برخیزد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کسی که عبادت شبانگاهی داشته باشد در طول روز گام‌های قوی‌تر و مستحکم تری برمی‌دارد.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: خداوند همواره با متقین همراه است و داشتن معنویت در حقیقت حمایت خداوند را در پی دارد که مهم ترین عامل برای اقتدار است.

وی اظهار داشت: هر کسی از خداوند در دل خود هراس داشته باشد خداوند ابهت و قدرتی به او می دهد که تمام عالم از او ترس خواهند داشت چرا که حاکمیت زمین برای کسانی است که از خداوند ترس داشته باشند.

حاج ابوالقاسم در ادامه گفت: معنویت عامل مهمی برای انسان در مقابل سختی هاست و مقاومت انسان را بالا می برد و باعث می شود انسان مقابل دشمن به پیروزی برسد.

وی افزود: انسانی که با معنویت انس بگیرد کارهایش برای خدا می شود و اگر کار برای خدا باشد انسان هم از بهره دنیا و آخرت استفاده می کند و دنیا و آخرت را مالک می شود و نزد خداوند متعال آبرومند خواهد شد و در درگاه الهی وجاهت پیدا می کند و مستجاب الدعوه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: از دیگر ثمرات معنویت، تشخیص حق از باطل است و انسانی که با عالم ملکوت انس بگیرد راه درست را تشخیص می دهد و خداوند او را از حیرانی در خواهد آورد.

وی تاکید کرد: مومن نگاهش در پرتو نور خداست به همین خاطر نمی توان مومن را فریب داد و کسی که با خدا و معنویت مانوس است هرگز دچار بن بست نخواهد شد.

وی در پایان گفت: کسی که تقوا را پیشه سازد خداوند راه برون رفت از بن بست ها در برابر او قرار می دهد. به همین خاطر برای اقتدار باید اهل معنویت بشویم و با خواسته های نفسانی مبارزه نماییم تا بر دشمنان غالب شویم.

انتهای پیام