دوشنبه 23 مهر 1403

تهدید اردن نسبت به بازنگری روابط با رژیم صهیونیستی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تهدید اردن نسبت به بازنگری روابط با رژیم صهیونیستی

تهران - ایرنا - «عمر الرزاز» نخست وزیر اردن پنجشنبه شب به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت ضمیمه کردن اراضی اشغالی فلسطینی، امان در روابط با این رژیم تجدیدنظر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، الرزاز افزود: هرگز اقدامات یکجانبه اسرائیل برای الحاق اراضی فلسطینی را نمی‌پذیریم و ناچار خواهیم بود تا در روابط با اسرائیل در همه زمینه‌ها بازنگری کنیم.

وی گفت: تهدید اسرائیل برای الحاق کرانه باختری در زمان شیوع کرونا و زمانی که جهان گرفتار این ویروس است و به دنبال انتخابات چندین‌باره اسرائیل انجام می‌شود و مشخص است که نیاتی وجود دارد که از این شرایط برای انجام چنین اقدامات یکجانبه‌ای استفاده شود.

نخست وزیر اردن اضافه کرد: این امید می‌رود که موضع کشورهای عربی برای پاسخ به این تهدیدات متحد شود و جامعه جهانی نیز به وظیفه خود در حمایت از صلح آن هم نه فقط در منطقه بلکه در سطح جهان عمل کند.

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین های اشغالی الحاق کند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه آینده میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ 1967 میلادی به اشغال خود درآورده به قلمروه خاکی خود ضمیمه کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

*س_برچسب‌ها_س*