یک‌شنبه 6 آبان 1403

تهدید روسیه با موشک‌های تاروس / موشک‌های کروز آلمانی به اوکراین می‌رسد؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تهدید روسیه با موشک‌های تاروس / موشک‌های کروز آلمانی به اوکراین می‌رسد؟

اقتصادنیوز: رئیس سابق کنفرانس امنیتی مونیخ نوشت: چرا سیاست منفعل غرب در برابر روسیه به سیاستی فعال تغییر نمی‌کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ایشینگر پس از حمله گسترده اخیر موشکی و پهپادی روسیه به اوکراین در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: چرا سیاست منفعل غرب در برابر روسیه به سیاستی فعال تغییر نمی‌کند؟

خبر مرتبط پیش‌بینی فیگارو از وضعیت پوتین در سال آینده / موفقیت‌های بدست آمده را تثبیت می‌کند

اقتصادنیوز: یک روزنامه فرانسوی در گزارشی نوشت که رئیس جمهور روسیه موفقیت‌های بدست آمده را، طی سال آینده تثبیت خواهد کرد.

10 دی 1402

وی با بیان اینکه باید پیامی از سوی کشورهای غربی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مخابره شود، افزود: در این پیام باید به پوتین هشدار داد که اگر بار دیگر به اهداف غیرنظامی در اوکراین حمله شود، روز بعد از آن حمله، موشک‌های تاروس در اختیار کی‌یف قرار خواهد گرفت.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، بسیاری از سیاستمداران آلمانی از جمله مخالفان و ائتلاف حاکم، خواستار انتقال موشک‌های کروز تاروس با بُرد 500 کیلومتر به اوکراین هستند اما اولاف شولتس صدراعظم این کشور هنوز از این ایده حمایت نمی‌کند.

خبر مرتبط خبر بد اروپا برای اوکراین در آستانه سال نو میلادی

اقتصادنیوز: معاون رئیس کمیسیون اروپا گفت که عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا چند دهه طول نخواهید کشید و طی چند سال انجام خواهد شد.

10 دی 1402

مقامات برلین دائماً تاکید می‌کنند که فقط تسلیحاتی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند که بُرد آنها کوتاه باشد، تسلیحاتی که کی‌یف نتواند با استفاده از آنها اهدافی را در عمق خاک روسیه هدف قرار دهد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه 21 فوریه 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه 24 فوریه (5 اسفند 1400) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

همچنین بخوانید
تهدید روسیه با موشک‌های تاروس / موشک‌های کروز آلمانی به اوکراین می‌رسد؟ 2
تهدید روسیه با موشک‌های تاروس / موشک‌های کروز آلمانی به اوکراین می‌رسد؟ 3