سه‌شنبه 17 مهر 1403

توزیع شبانه 40 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توزیع شبانه 40 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح اطعام حسینی هر شب بیش از 40 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع می شود.

مجید الهی راد روز یکشنبه با اشاره به اجرای طرح اطعام حسینی از ابتدای محرم اظهار داشت: در مرحله دوم رزمایش ایران همدل، طرح اطعام حسینی برای طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با افتتاح 72 آشپزخانه در حال فعالیت است.

وی با اشاره به نامگذاری آشپزخانه ها به نام شهدای کربلا و نظارت دقیق بهداشتی بر طبخ غذا افزود: پیش‌بینی ها مبنی بر این است، آمار توزیع غذا به بیش از 400 هزار پرس در دهه اول محرم افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح احسان حسینی تصریح کرد: در مناطقی که امکان طبخ غذای گرم وجود ندارد، در قالب طرح احسان حسینی، توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان و اقشار محروم برنامه ریزی شده است.

الهی راد با بیان اینکه این اقدام خداپسندانه با مشارکت نیکوکاران و مراکز نیکوکاری در حال انجام است، خاطر نشان کرد: در قالب اجرای این طرح تمامی مددجویان و نیازمندان کمیته امداد استان از سبد غذایی بهره مند می شوند.

وی افزود: نیکوکارانی که تمایل به شرکت در این کار خداپسندانه دارند می توانند ضمن اهدای کمک های غیر نقدی شامل برنج، گوشت، مرغ و روغن در پخت غذای نیازمندان همکاری و همچنین کمک های نقدی خود را به شماره کارت 6037997950030610 واریز کنند و یا از طریق شماره گیری کد آسان پرداخت #058*8877* در این کار نیکو سهیم باشند.

بیش از 60 هزار و 255 خانوار با جمعیتی حدود 112 هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*