سه‌شنبه 17 مهر 1403

توزیع واکسن آنفلوانزا بین بیماران پیوندی خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توزیع واکسن آنفلوانزا بین بیماران پیوندی خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: توزیع واکسن آنفلوانزا در این استان در بین بیماران خاص آغاز شده است که در شرایط حاضر تنها در اختیار بیماران پیوندی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر قاسم بیانی روز شنبه اظهار داشت: هم اینک تنها بیماران پیوند عضو می توانند با مراجعه به نزدیکترین مراکز بهداشتی محل سکونت خود از واکسن آنفلوانزا بهره مند شوند.

وی نسبت به مراجعه بیماران خاص به معاونت درمان به منظور دریافت واکسن آنفلوانزا هشدار داد و افزود: فهرست بیماران خاص پیوندی برای دریافت واکسن آنفلوانزا توسط وزارتخانه به استان اعلام شده و واکسن تنها بر اساس آن لیست، در اختیار بیماران مشمول طرح قرار می گیرد.

وی گفت: بیماران پیوندی بجنورد باید به مراکز سلامت شهری نیروگاه، شهید مدنی، حر و بوعلی مراجعه کرده و در شهرستان جاجرم باید واکسن خود را از مرکز سلامت شهری شهدا و در شیروان از مرکز بهداشت شهرستان دریافت کنند.

دکتر بیانی تصریح کرد: بقیه بیماران خاص نیز منتظر اعلام خبر معاونت درمان برای زمان و مکان دریافت واکسن آنفلوانزا باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا، اعلام کرده بود: سهمیه این استان برای این واکسن 15 هزار دوز تعیین شده که تا کنون پنج هزار دوز وارد استان شده است.

دکتر سیداحمد هاشمی افزوده بود: این واکسن ها با اولویت پرسنل بهداشت و درمان، زنان باردار و بیماران خاص توزیع خواهد شد.

به گفته وی همه مردم نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند و افرادی که در معرض خطر نیستند تنها باید رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز شیوع کرونا شده که هنوز گرفتار این شرایط است.

*س_برچسب‌ها_س*