یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

توزیع یک میلیون بسته معیشتی سلامت در مناطق محروم کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
توزیع یک میلیون بسته معیشتی سلامت در مناطق محروم کشور

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: توزیع یک میلیون بسته معیشتی سلامت محور در مناطق محروم و به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به ارزش 600 هزار تومان آغاز شد.

آقای پرویز فتاح گفت: ما در طول دوره شروع بیماری کرونا هر سه ماه بسته معیشتی را توزیع کرده و آخرین بسته حمایتی توزیع شده هم پارسال بود. برای فصل تابستان توزیع یک میلیون بسته معیشتی در قالب طرح سلامت غذایی در نظر گرفته که با توجه به افزایش قیمت لبنیات این طرح را امسال اجرایی خواهیم کرد.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان با اجرای این طرح هم به کارخانجات تولید لبنیات و هم به دامداری‌ها کمک می‌شود که برای اولین بار این طرح اجرا می‌شود.

توزیع یک میلیون بسته تولیدات لبنی در این مرحله از ابتدای تیر شروع شده و تا شهریور و در تمام استان توزیع ادامه دارد. در این طرح افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی و مناطق محروم گروه هدف هستند.

ارزش غذایی هر یک از این بسته‌ها 12 کیلو و ارزش این بسته‌ها 600 هزار تومان است که در تمامی استان‌ها یخچال برای نگهداری از این بسته‌ها در نظر گرفته شده و امروز در 4تا 5 استان توزیع آغاز شده و مجموع ارزش کل این یک میلیون بسته 600 میلیارد تومان است.

کمک‌های بنیاد مستضعفان پیش از این در قالب بسته‌های معیشتی و حمایتی در مناطق محروم در ایام کرونا توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی