شنبه 29 اردیبهشت 1403

توصیه وزارت خارجه چین به دیپلمات ها؛ فعلا به پکن برنگردید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توصیه وزارت خارجه چین به دیپلمات ها؛ فعلا به پکن برنگردید

پکن - ایرنا - به دنبال افزایش آمار مبتلایان به کرونا در میان مسافران ورودی به چین و اعمال تدابیر قرنطینه 15 روزه توسط دولت، چین به دیپلمات های خارجی توصیه کرد فعلا به این کشور برنگردند.

به گزارش ایرنا «هوا چون یینگ» سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین روز جمعه در جمع خبرنگاران در پکن اظهار کرد چین از ابتلای برخی از دیپلمات‌های خارجی به کرونا در این کشور مطلع است.

چین پیش از این به صورت موقت ورود شهروندان خارجی به کشور به غیر از «دیپلمات ها» را با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام کرده بود این کشور در چند روز گذشته قوانین و مقررات سفت و سختی در مورد افراد و شهروندان خارجی اتخاذ کرده است از جمله این قوانین عدم صدور رواید برای افراد خارجی، انتقال پروازهای خارجی از پکن به شهرهای دیگر و قرنطینه کردن افراد خارجی به مدت 15 روز است.

ورود اتباع خارجی از جمله دارندگان روادید معتبر و اقامت در کشور چین از روز 8 فروردین با هدف مهار کامل ویروس کرونا و جلوگیری از بازگشت دوباره آن به کشور به داخل چین به صورت موقت ممنوع شد با این حال «مقررات ممنوعیت ورود» شامل دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک، خدمت و دارندگان روادید «C» نمی شد اما امروز این مقام چینی به این نوع دارندگان ویزا هم توصیه کرده است به چین برنگردند.

تکذیب اتهام حبس میلیونی مسلمانان

«هوا چون یینگ» در بخش دیگری از سخنانش ضمن «تکذیب اتهام حبس میلیونی مسلمانان در چین» از سیاستمداران آمریکا درخواست کرد که شیوع ویروس کرونا را بهانه اتهامات سیاسی و توهین به چین قرار ندهند.

«سام براون بک» سفیر وزارت خارجه آمریکا در امور آزادی مذهبی بین المللی روز گذشته اعلام کرد چین به دلایل مذهبی تعدادی از افراد از جمله میلیون ها مسلمانان را زندانی کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: دولت چین طبق قانون آزادی مذهبی شهروندان را حفاظت می کند و مردم چین آزادی مذهبی کامل دارند در چین به اصطلاح زندانی مذهبی وجود ندارد و همچنین به اصطلاح حبس میلیونی مسلمانان هم وجود ندارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*