سه‌شنبه 12 تیر 1403

توصیه یک جنبش در آمریکا به بایدن: مسیرت را درباره غزه عوض کن!

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
توصیه یک جنبش در آمریکا به بایدن: مسیرت را درباره غزه عوض کن!

اقتصادنیوز: "جنبش ملی غیرمتعهد" که از نحوه مدیریت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جنگ غزه انتقاد کرده از بایدن خواست که از اهرم خود برای برقراری آتش بس در غزه استفاده و مسیر خود را در خصوص غزه تغییر دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این ائتلاف که از یک کارزار در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری میشیگان به وجود آمد، در بیانیه ای گفت: اگر می خواهید 700 هزار رای دموکرات را بدست آورید که در انتخابات مجدد به شما کمک کنند، باید یک آتش بس دائمی، تحریم تسلیحاتی و عدم ارسال سلاح ساخت آمریکا برای جنگ و اشغال توسط اسرائیل را تضمین کنید.

در ادامه این بیانیه آمده است: نبرد برای جذب آرای ملت ما نیازمند تغییر مسیر از سوی بایدن است نه ارسال بمب های جدید به اسرائیل.

جنبش های غیرمتعهد آمریکا 29 نماینده در چندین ایالت این کشور دارد و به کنوانسیون ملی دموکرات ها که در ماه اوت در شیکاگو برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که واشنگتن فقط در ماه مه (ماه گذشته میلادی) سه میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار (رژیم) اسرائیل قرار داده است.

خبر مرتبط نظرسنجی جدید از رقابت جو بایدن و دونالد ترامپ / نمره قبولی به این نامزد رسید + عکس

اقتصادنیوز: نتایج تازه‌ترین نظرسنجی شبکه سی ان ان نشان می‌دهد اکثر ناظران دونالد ترامپ را پیروز نخستین مناظره انتخاباتی می‌دانند.

در سال‌های اخیر، بودجه کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم اسرائیل در چارچوب تفاهم‌نامه‌های 10 ساله تعریف شده‌است و جدیدترین تفاهم‌نامه نیز در سال 2016 امضا شده که بر اساس آن واشنگتن متعهد است 38 میلیارد دلار کمک نظامی بین سال‌های مالی 2019 تا 2028 به رژیم اسرائیل ارائه دهد که میانگین سالیانه آن 3.8 میلیارد دلار کمک نظامی است.

مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود در مورد کمک بیش از 6.5 میلیارد دلاری به تل آویو از هفتم اکتبر به خبرنگاران گفت: این یک اقدام بزرگ و فقط یک محموله متوقف شده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
توصیه یک جنبش در آمریکا به بایدن: مسیرت را درباره غزه عوض کن! 2