پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز / آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشد / ارتش: پدافند هوایی به شی مشکوک شلیک کرد / حمله خارجی صحت دارد؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
انفجار در آسمان اصفهان و تبریز / آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشد / ارتش: پدافند هوایی به شی مشکوک شلیک کرد / حمله خارجی صحت دارد؟

از ساعاتی قبل خبر انفجار در آسمان اصفهان منتشر شد و خبرگزاری های داخلی و رسانه های خالی به پوشش آن پرداختند. مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان اما در واکنش به این مسئله گفت: شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ساعاتی پس پخش تصاویر ویدیویی از آسمان اصفهان، خبرگزاری های مختلف از جزئیاتی در این باره اطلاع رسانی کردند. ابتدا فارس، مهر و صدا و سیما از شنیده شدن انفجارها گفتند و سپس خبرگزاری ایرنا از به کار افتادن سامانه ضدهوایی خبر داد. سپس چند ثانیه از لغو پروازها در کشور خبر داد و همزمان رسانه‌های آمریکایی اخبار عادی خود را قطع و به ماجرای ویدیوها از آسمان اصفهان اخباری رفتند اما همچنان خبری رسمی در این باره و علت اتفاقات رخ داده مخابره نشده است.

تنها حسین دلیریان سخنگوی سابق سازمان فضایی کشور در توییتی از سرنگونی چند ریزپرنده در آسمان کشورمان خبر داد و خبرنگار فارس در اصفهان هم منشاء صداها را از اطراف پایگاه شکاری این شهرستان و احتمالا عملکرد سامانه پدافندی اعلام کرد.

همچنین صداهایی از آسمان تبریز مخابره شد که چند ثانیه منشاء آنها را عملکرد ضدهوایی اعلام کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896907
انفجار در آسمان اصفهان و تبریز / آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشد / ارتش: پدافند هوایی به شی مشکوک شلیک کرد / حمله خارجی صحت دارد؟ 2