شنبه 8 اردیبهشت 1403

توضیحات سخنگوی شهرداری تهران درباره ابهامات قطع درختان برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
توضیحات سخنگوی شهرداری تهران درباره ابهامات قطع درختان برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

به گزارش خبرگزاری دانشجو، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران درخصوص ابهامات قطع درختان برای ساخت مسجد در پارک قیطریه گفت: سرانه مسجد در تهران در مقایسه با دیگر شهرهای ایران و از آن بدتر پایتخت‌های کشورهای اسلامی بسیار پایین‌تر است. پارک قیطریه 122 هزار متر مربع است و مساحت در نظر گرفته شده برای مسجد حدود 820 متر مربع است؛ یعنی چیزی کمتر از 7 دهم درصد. مسجد پارک قیطریه علاوه بر...

به گزارش خبرگزاری دانشجو، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران درخصوص ابهامات قطع درختان برای ساخت مسجد در پارک قیطریه گفت: سرانه مسجد در تهران در مقایسه با دیگر شهرهای ایران و از آن بدتر پایتخت‌های کشورهای اسلامی بسیار پایین‌تر است.

پارک قیطریه 122 هزار متر مربع است و مساحت در نظر گرفته شده برای مسجد حدود 820 متر مربع است؛ یعنی چیزی کمتر از 7 دهم درصد.

مسجد پارک قیطریه علاوه بر درخواست مکتوب مردمی، خیرین نیکوکار از اهالی همان محل هم دارد که کلیه هزینه‌های ساخت مسجد را متقبل شده‌اند.

در طرح اولیه 4 درخت کهنسال در طراحی بخش اصلی مسجد قرار داشت که با تاکید شهردار و تغییر نقشه ساخت، این 4 درخت ارزشمند در حیاط مسجد و در دسترس عموم قرار خواهدگرفت.

هیچ کاربری تجاری و فروشگاه و مغازه و... برای طرح مسجد درنظر گرفته نشده و نخواهد شد.

ضمن تشکر از دغدغه‌های ارزشمند فعالان محیط زیست و با رعایت نکات این‌عزیزان، مسجد پارک قیطریه چهل و چهارمین مسجد پارک‌های فرامنطقه‌ای شهر تهران خواهد بود.

گزاره «درخت قطع می‌کنند تا مسجد بسازند!» را هم باید به کلکسیون دروغ‌های شاخدار علیه شهرداری تهران اضافه کرد!