سه‌شنبه 17 مهر 1403

توضیح فدراسیون در مورد تغییر محل دیدار ایران و قطر

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
توضیح فدراسیون در مورد تغییر محل دیدار ایران و قطر

معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره بازی تیم ملی ایران مقابل قطر در کشور ثالث ارائه کرد.

به گزارش مشرق، حامد مؤمنی در مورد لغو میزبانی مشهد از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر، اظهار داشت: تا صبح امروز که مصاحبه‌ای توسط امیر مهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال انجام شد همه شرایط مهیای برگزاری بازی در مشهد مقدس بود. باید از استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، تولیت آستان قدس و... هم تشکر کنیم که بابت میزبانی در مشهد، همه اقدامات را انجام داده بودند. در روزهای اخیر نامه‌ای هم توسط فدراسیون درباره شرایط میزبانی به AFC و فیفا ارسال و توضیحات کامل ارسال شد. شب گذشته نیز تیم ملی نوجوانان ما که برای اردوی تدارکاتی در قطر حضور داشت، با یک پرواز خارجی به ایران حضور داشتند.

وی افزود: مسئله مهم این است که در روزهای اخیر برخی پروازها دچار اختلال شدند. فیفا در نهایت تصمیم گرفت به این جهت که تیم حریف، ناظران، داوران و... به موقع به شهر محل برگزاری بازی برسند از فدراسیون فوتبال ایران درخواست کند تا پیشنهادات خودش را تا ساعت 14 فردا درباره شهر میزبان اعلام کند. در حال بررسی پیشنهادات هستیم اما منتظریم پرواز تیم ملی به تاشکند برسد تا با توجه به این فرصت، جمع‌بندی نهایی را با امیر قلعه‌نویی داشته باشیم. بعد فنی را هم باید در نظر داشته باشیم.

معاون دبیرکل فدراسیون با تایید خبر مهر مبنی بر «واکنش فدراسیون فوتبال به تصمیم AFC/ سه پیشنهاد برای دیدار با قطر»، اضافه کرد: در حال حاضر سه گزینه را بررسی می‌کنیم. گزینه اول این است که محل بازی رفت و برگشت با قطر را جا به جا کرده و بازی رفت در دوحه برگزار شود تا به جای آن 15 خرداد در تهران میزبان این تیم باشیم. گزینه بعدی نیز سفر تیم ملی قطر به تاشکند است. این موضوع مزیت‌هایی دارد از قبیل اینکه تیم ملی با شرایط هوایی ازبکستان آشنا است و یک سفر کمتر انجام می‌دهد.

مؤمنی ادامه داد: گزینه بعدی نیز میزبانی در دبی است. الان منتظر هستیم پرواز تیم ملی به سلامت در تاشکند بنشیند تا جمع بندی نهایی را به اطلاع مردم و رسانه‌ها برسانیم. باید شرایط را از هر جهت بررسی کنیم. اولویت ما بحث فنی است‌. باید دید نظر کادرفنی چیست تا بازیکنان در بهترین حالت ممکن بازی را انجام بدهند. ان‌شاءالله تا فردا تصمیم‌گیری در این خصوص اتخاذ و به مردم عزیز اطلاع می‌شود.