سه‌شنبه 17 مهر 1403

توقف یک ماهه تولید در پتروشیمی خراسان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توقف یک ماهه تولید در پتروشیمی خراسان

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: اورهال و بازسازی اساسی در این شرکت، از فردا - جمعه - آغاز و تولید به مدت یک ماه متوقف می‌شود.

علیرضا بابازاده، پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اورهال، برای آسیب شناسی و بازسازی انجام می شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه اورهال، تجربه قبلی داشته ایم، گفت: اورهال کار پیچیده ای است اما به لحاظ فنی همکاران ما، بسیار مجرب هستند و در پتروشیمی کشور سرآمد محسوب می شوند.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان افزود: برخی از پتروشیمی های کشور از تیم فنی و حرفه ای ما، بهره برده اند و پیش بینی می شود با اتکا به توان داخل هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

بابازاده تاکید کرد: اورهال در شرکت پتروشیمی خراسان با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود، در این زمینه حتی از ضوابط تعیین شده در سطح کشور فراتر عمل می کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان افزود: اورهال قرار بود سال گذشته انجام شود اما به علت تحریم ها و شیوع کرونا، به تعویق افتاد.

پیش از این گفته شده بود که با انجام اورهال و توقف تولید، تولید اوره به میزان هزار و 500 تن در روز و تولید ملامین به میزان 61 تن در روز کاهش می‌یابد.

بر اساس اعلام مسوولان، پتروشیمی خراسان با ده ها میلیون نفرساعت فعالیت از ابتدای راه اندازی، بدون حادثه فوتی فعال بوده است و ضریب تکرار حادثه و ضریب شدت حادثه در این شرکت صفر بوده است.

آخرین اورهال اساسی شرکت پتروشیمی خراسان شمالی در سال 95 انجام شده است.

مجتمع پتروشیمی خراسان در 17 کیلومتری جاده بجنورد - شیروان در 200 هکتار اجرا شده است و از پیشرفته‌ترین واحدهای تولیدکننده آمونیاک، کود شیمیایی اوره، ملامین و ازت است.

*س_برچسب‌ها_س*