جمعه 31 فروردین 1403

توهین به قرآن کریم اهانت به حقیقت، درستی و راستی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توهین به قرآن کریم اهانت به حقیقت، درستی و راستی است

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در یادداشتی ضمن محکوم کردن اهانت تعدادی افراد گرفتار به عناد و کفر به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: اهانت به قرآن مجید، اهانت به حقیقت، درستی و راستی است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، در بخشی از یادداشت سعیدرضا عاملی در محکومیت اهانت به قرآن کریم آمده است: اهانت تعدادی افراد گرفتار به عناد و کفر به ساحت مقدس قرآن کریم همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، در مقابل مرکز امام علی (ع) در هامبورگ موجب تأسف است و بطور حتم ننگی بر جراید اعمال اهانت کنندگان است.

وی در این یادداشت تاکید کرد: اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه کتب آسمانی و همه انبیاء الهی و البته همه ارزش‌های جاودانه الهی است. اهانت به قرآن کریم، اهانت به حقیقت، درستی و راستی است که نتیجه جز خواری و ذلت برای اهانت کنندگان نخواهد داشت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این یادداشت خاطرنشان کرد: در زمانه‌ای که انسان معاصر سرگشته بدنبال معنویت می گردد و توجه به مبدأ هستی و رسولان الهی و کتب آسمانی بیش از پیش مورد توجه آحاد مردم جهان است، این اقدام شنیع بی‌احترامی به تمامی خداپرستان و آزادگان جهان به ویژه مسلمانان و ساحت علم و کتاب مقدس و ترویج جهالت، نفرت پراکنی و خشونت‌های اجتماعی است.

در این یادداشت عاملی یادآور شد: صلح و آرامش در گرو یاد خدای متعال است و هر امری که منشاء اهانت به خدای متعال باشد، منشاء خذلان و تاریکی است.

وی ضمن محکومیت این اقدام پلید از همه حق‌طلبان، علما و اهل انصاف، افراد و گروه‌هایی که اعتقاد به احترام به حقوق انسان و جامعه بزرگ موحدان دارند، همه مسلمانان از ملیت‌های مختلف و مقامات کشورهای اسلامی، درخواست کرد اقدام دولت آلمان را که اجازه چنین گناه بزرگ و جسارتی را داده است و همچنین سکوت و اقدام نکردن پلیس این کشور را به شدت محکوم کنند و خواستار مجازات برای عاملان این اقدام نابخشودنی شوند.

به گزارش ایرنا، حدود 10 نفر معاند جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر یکشنبه گذشته در مقابل مرکز اسلامی شهر هامبورگ آلمان در اقدامی شنیع به ساحت نورانی قرآن کریم جسارت کردند.

گزارش‌های دریافتی حاکی است، پلیس آلمان با حضور در محل هیچ اقدامی برای جلوگیری از این عمل که بر اساس قوانین این کشور نیز ممنوع است، انجام نداد و صرفاً نسبت به گرفتن فیلم و عکس مبادرت کرد.

جسارت کنندگان به ساحت قرآن کریم همچنین در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با هدف تحریک احساسات پاک مسلمانان ضمن رقص و پایکوبی در محل، شعارهایی اهانت‌آمیز سر دادند.

در پی هتک حرمت به قرآن کریم در هامبورگ، کاردار سفارت آلمان در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار و اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران دولت آلمان را مسوول می‌داند و خواستار برخورد قاطع با عوامل این اقدام موهن است.

برچسب‌ها