سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

تکمیل بخشی از پروژه راه‌آهن رشت - بندر کاسپین به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاءواگذار شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تکمیل بخشی از پروژه راه‌آهن رشت - بندر کاسپین به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاءواگذار شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدامات خوبی در هشت سال گذشته در گیلان به انجام رسیده است، اظهار کرد: دولت در هشت سال گذشته برخی طرح‌های اولویت‌دار را در هر استان تعریف کرده و در گیلان این پروژه‌ها مثل راه‌آهن رشت قزوین به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به مراحل پایانی اتصال راه‌آهن رشت به انزلی و بندر کاسپین گفت: با تلاش‌های صورت گرفته یک‌هزار میلیارد تومان برای اتصال راه‌آهن رشت به بندر انزلی و کاسپین در نظر گرفته‌شده و به‌زودی آماده بهره‌برداری است.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم توجه به تأمین به‌موقع منابع مالی در پروژه اتصال راه‌آهن رشت به انزلی بیان کرد: به‌منظور تسریع در روند تکمیل این راه‌آهن تأمین مالی بخشی از این پروژه به قرارگاه خاتم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذارشده است.

نوبخت از تحویل یک‌هزار و 740 واحد مسکن محرومین به نیازمندان خبر داد و افزود: برنامه دولت نگاه ویژه به محرومین بوده و در این راستا اقدامات خوبی هم انجام و بر این اساس از دو هزار واحد سهمیه گیلان، یک‌هزار و 740 واحد مسکونی تحویل داده‌شده و مابقی در آستانه تحویل دادن است.

وی یکی از معضلات مهم در گیلان را مسئله پسماند دانست و بیان کرد: به گواه آمار دولت توجه بسیار جدی به حل مشکل پسماند در استان‌های شمالی داشته و بیشترین اعتبارات در بخش پسماند استان گیلان در دولت تدبیر و امید بوده است.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه تجهیز فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل یکی دیگر از برنامه‌های دولت در گیلان بوده و 50 میلیارد تومان به تجهیز این فرودگاه اختصاص‌یافته است.