یک‌شنبه 22 مهر 1403

تکمیل ساماندهی گلزار شهدای اردستان نیازمند اعتبار است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تکمیل ساماندهی گلزار شهدای اردستان نیازمند اعتبار است

کاشان - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان گفت: 52 گلزار از مجموع 54 گلزار شهدای این شهرستان تا کنون ساماندهی شده و 2 گلزار باقی‌مانده نیز در گرو جذب اعتبار است.

غلامرضا سمیعی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران، ساماندهی 2 گلزار باقی‌مانده را در گرو تخصیص اعتبار مورد نیاز و در دست پیگیری عنوان کرد و افزود: نصب تابلوهای تمثال شهدای گرانقدر در ورودی شهرها و روستاهای محل تولد آنها نیز جلوه زیبایی به این منطقه داده است و شهدا همیشه در دید مردم هستند.

وی یادآور شد: یکی از آرمان‌های شهدا صیانت از کیان انقلاب اسلامی بود که با جانفشانی و خون شهدا و ایثارگران به دست آمد اما تداوم، حفظ و انتقال آن به نسل آینده وظیفه کنونی مردم و مسوولان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان اضافه کرد: شهدا و ایثارگران با از خود گذشتگی امنیت، اقتدار و سربلندی برای کشور به ارمغان آوردند و امروز وظیفه هر کسی است که از این دستاورد حفاظت کند و قدردان خانواده معظم آن عزیزان باشد.

وی همچنین به اقدام‌های صورت گرفته از سوی بنیاد شهید برای گرامی‌داشت یاد شهدا و تجلیل از خانواده آنها اظهارداشت: روز بزرگداشت شهدا فرصتی است برای بستن پیمانی دوباره با شهدا تا در پیچ و خم روزگار گرفتار نشویم، فکر و جان‌مان را با عطر یاد آنها خوش بو و در مسیر سعادت که تداوم راه آنها است، حرکت کنیم.

سمیعی ادامه داد: این نهاد از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می‌کند و منجمله با نام‌گذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها، واحدهای آموزشی، کلاس‌های درس، بازخوانی وصیت‌نامه شهدا، اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری آیین میهمانی لاله و یادواره‌ها با حضور مهمانان کشوری و استانی در مناسبت‌های گوناگون یاد شهدا را گرامی داشته است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 50 یادواره و چاپ کتاب در حوزه ایثار و شهادت در سال گذشته گفت: برای درمان، اشتغال، مسکن، ازدواج، رفع مشکل اقتصادی و تحصیل خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز اقدام‌های خوبی انجام شده است و در حال حاضر 70 نفر دانشجو و 30 دانش‌آموز دختر و پسر در قالب طرح پراکنده در مدرسه‌های اردستان به تحصیل اشتغال دارند و مورد حمایت هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان افزود: با توجه به سخنان رهبر انقلاب در مورد حضور کارکنان این نهاد به نمایندگی از مجموعه نظام برای دلجویی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، سال گذشته در قالب طرح سپاس بیش از 650 مورد دیدار حضوری صورت گرفت.

وی تشریح کرد: در این دیدارها با مشکلات و نیازهای آنها آشنا شدیم و در راستای برطرف کردن آنها تلاش کردیم اما با شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت حال خانواده‌ها، کار به صورت تلفنی پیگیری می‌شود که بر این اساس تا کنون افزون بر 700 تماس برقرار شده است و امیدواریم با برطرف شدن مساله کرونا، کار به صورت عادی و دیدارهای حضوری ادامه یابد.

مردم اردستان 320 شهید، 550 جانباز و 44 آزاده در دوران دفاع مقدس تقدیم ایران اسلامی کردند.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*