دوشنبه 16 مهر 1403

تکمیل واکسیناسیون افراد اعزامی از خراسان شمالی به اربعین / مشکل انشعاب آب مدارس روستایی رفع شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تکمیل واکسیناسیون افراد اعزامی از خراسان شمالی به اربعین / مشکل انشعاب آب مدارس روستایی رفع شود

طاهر رستمی با اشاره به اینکه براساس سهمیه ابلاغی از کشور خراسان شمالی 150 نفر را در لیست اعزام ها دارد، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی با علوم پزشکی استان این افراد واکسن را دریافت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، طاهر رستمی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی ظهر امروز در بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در سال جاری از بین 9 موکب فعال خراسان شمالی تنها دو موکب و در مجموع سهمیه افراد اعزامی به اربعین 1400 از این استان 150 نفر اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه اعزام عمومی اربعین تاکنون ابلاغ نشده است، ادامه داد: براساس قوانین اعلام شده، افراد اعزامی باید تزریق دو دوز واکسن را انجام دهند و فاقد هر گونه بیماری زمینه ای و خاص باشند، که براین اساس لیست این افراد به دانشگاه ابلاغ و واکسیناسیون آنها صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در صورت تصمیم به بازگشایی مدارس استان کمبودات و مشکلاتی وجود دارد، گفت: در شرایطی که تصمیم به بازگشایی گرفته شود باید تدابیر ویژه ای در خصوص حمل و نقل و رعایت فاصله گذاری ها در سرویس ها اتخاذ شود، همچنین شیفت بندی و برگزاری کلاس های حضوری باتوجه به ظرفیت مدارس و فضای آموزشی و تعداد دانش آموزان با رعایت موارد مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از مدارس روستایی استان انشعاب آب شرب وجود ندارد که درصورت بازگشایی مدارس باید مشکل انشعاب مدارس فاقد آب بهداشتی رفع شود و براین اساس لیستی آماده و به شرکت آب و فاضلاب ارسال شده است.

رستمی همچنین ادامه داد: در رابطه با واکسیناسیون مقرر شده است که با توجه به اختصاص سهمیه واکسن در هفته های آینده و واکسن مازاد در جهت کاهش سن واکسیناسیون اقدام شود و مراکز واکسیناسیون استان با تشخیص علوم پزشکی ها افزایش پیدا کنند.

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل پاییز و شیوع ویروس آنفولانزا آمادگی همه جانبه لازم جهت پیشگیری وقوع پیک 6 صورت گیرد.

وی در انتهای یادآور شد: مجموع اعتبار ملی که در سال 99 به دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی تخصیص پیدا کرده شامل 130 میلیارد تومان و اعتبار سال جاری تاکنون 10 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام / رحمانی