یک‌شنبه 8 مهر 1403

تکمیل کریدور ترانزیتی کشور همزمان با احداث آزاد راه شیراز _ بوشهر

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تکمیل کریدور ترانزیتی کشور همزمان با احداث آزاد راه شیراز _ بوشهر

یاسر تنها مدیر پروژه منطقه 7 آزاد راه شیراز_ اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون 89 درصد خاکبرداری و 85 درصد بتن‌ریزی قطعه 7 آزادراه شیراز - اصفهان انجام شده است، افزود: در مجموع پیشرفت فیزیکی قطعه 7 آزادراه شیراز - اصفهان به بیش از 62 درصد رسیده است و اگر منابع مالی آن به موقع تامین شود می‌توانیم این قطعه را تا چهار ماه آینده برای تردد آماده کنیم.

مدیر پروژه منطقه 7 آزادراه شیراز - اصفهان بیان کرد: هم اکنون 50 درصد نیوجرسی‌های این قطعه نصب شده، 23 درصد رویه آسفالت آن انجام شده، 69 درصد آرماتوربندی و قالب‌بندی آن نیز آماده شده است.

مدیر پروژه منطقه 7 آزادراه شیراز - اصفهان حجم خاکریزی این قطعه را بیش از 65 درصد اعلام کرد و گفت: همچنان عملیات اجرایی این قطعه در دست اجراست تا بتوانیم با تامین منابع مالی مورد نیاز آن را به موقع آماده کین.

وی تاکید کرد: آزادراه شیراز - اصفهان به طول 225 کیلومتر در 7 قطعه طراحی و ساخته شده است که هم اکنون با اتمام عملیات اجرایی قطعات 1 تا 6 آزادراه شاهد بهره‌برداری از 212 کیلومتر از این مسیر هستیم و قطعه 7 این آزادراه به طول 13 کیلومتر آخرین قطعه آن در ورودی شهر شیراز قرار دارد.

وی اظهار کرد: با تکمیل این پروژه و اتصال آن به بوشهر ما شاهد تکمیل کریدور ترانزیتی شمال _ جنوب و حلقه مفقوده در این بخش و افزایش حجم میزان ترانزیت خواهیم بود.

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی