جمعه 10 فروردین 1403

تکواندوکاران طلایی شدند

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
تکواندوکاران طلایی شدند

رقابت‌های تکواندو بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، از امروز سه‌شنبه 18مردادماه به میزبانی ترکیه و در شهر قونیه آغاز شد و تیم ایران در این روز، 4 نماینده داشت.

رقابت‌های تکواندو بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، از امروز سه‌شنبه 18مردادماه به میزبانی ترکیه و در شهر قونیه آغاز شد و تیم ایران در این روز، 4 نماینده داشت.

به گزارش عرشه آنلاین، در روز نخست این بازی‌ها ناهید کیانی و حسین لطفی طلایی شدند و مهدی حاج‌موسایی و نسترن ولی‌زاده برنز گرفتند.

نتایج نمایندگان ایران بدین شرح است:

مردان

در وزن منهای 54 کیلوگرم، «مهدی حاج‌موسایی» در نخستین مبارزه برابر «کودای بردیف» از ازبکستان قرار گرفت و در پایان رقابتی حساس به برتری دو بر یک رسید و سپس «چان وان تای» از مالزی را شکست داد تا ضمن صعود به نیمه‌نهایی، مدال برنزش را قطعی کند.

تکواندوکار جوان کشورمان در نیمه‌نهایی مقابل «دنیز» از ترکیه در 2 راند متوالی باخت تا به مدال برنز اکتفا کند.

در وزن منهای 58 کیلوگرم، «حسین لطفی» ابتدا باید به مصاف نماینده ساحل‌عاج می‌رفت که حریف روی شیاپچانگ حاضر نشد و سپس لطفی در دومین مبارزه، نماینده افغاستان را برد. وی در ادامه، «سمیرخان» قزاقستانی را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید.

وی در مبارزه پایانی مقابل پولاد گورکم از ترکیه به برتری رسید و سزاوارانه طلایی شد.

زنان

در وزن منهای 53 کیلوگرم، «ناهید کیانی» بانوی المپیکی تکواندوی کشورمان ابتدا «اولماتووا» از تاجیکستان را به راحتی از پیش‌روی برداشت و در ادامه «منیره عبدالواحد» را دو بر یک مغلوب کرد تا با رسیدن به نیمه‌نهایی برنزش قطعی شود.

وی در این مرحله نیز موفق به شکست «چاروس مایوموا» ازبکستانی شد و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

کیانی در مبارزه نهایی از سد نماینده مراکش گذشت و به نشان زرین طلا دست یافت.

در وزن منهای 57 کیلوگرم، «نسترن ولی‌زاده» پس از استراحت در ادامه «کامیلا آیموک» از قزاقستان را مغلوب کرد تا راهی نیمه‌نهایی شود. وی در این دیدار مقابل حریفی از میزبان با حساب دو بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند تا به مدال برنز بسنده کند.

هم اکنون دیگران می خوانند 18 مرداد 1401 - 18:42

بیشتر بخوانید

تکواندوکاران طلایی شدند 2