پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تیم دختران والیبال یزد از حضور در رقابت های ایران جا ماند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تیم دختران والیبال یزد از حضور در رقابت های ایران جا ماند

یزد - ایران - مربی باشگاه زرتشتی یزد آنچه را نبود حمایت مالی مسئولان از این تیم نامید، گفت: دختران والیبالیست این مجموعه موفق شدند، سهمیه شرکت در سوپر لیگ والیبال ایران را از میان 16 تیم کسب کنند، اما به دلیل تامین نشدن 20 میلیون تومان هزینه ثبت نام، از شرکت در این رقابت ها جا ماندند.

عالیه فتوحی روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تیم از دختران والیبالیست مسلمان و زرتشتیان استان یزد تشکیل شد، افزود: در این تیم 20 دختر 14 تا 21 سال با استعداد و با توانمندی های قابل توجه عضویت دارند و در صورت شرکت در سوپر لیگ و قهرمانی، به مسابقات جام باشگاه های آسیا دعوت و امکان انتخاب به عنوان عضو تیم ملی را پیدا می کنند.

وی ادامه داد: بازیکنان این تیم 2 سال در دسته یک والیبال کشور بازی کردند و سال 1399 از میان 16 تیم به عنوان یکی از منتخبان برای شرکت در پیکارهای سوپرلیگ والیبال انتخاب شدند، این در حالی است که در حال حاضر تمامی هزینه های تمرین و جلسه بدنسازی را خود دختران تامین و پرداخت می‌کنند.

مربی تیم سازمان و باشگاه زرتشتی یزد با بیان اینکه پارسال از سوی اداره کل ورزش و جوانان و هیات والیبال استان در مجموع 30 میلیون تومان به این تیم کمک شد، افزود: هزینه سال گذشته تیم در شرایط حداقلی 300 میلیون تومان بود و اگر بخواهیم در همین سطح ادامه دهیم سالانه به یک میلیارد تومان نیاز است.

وی اظهار داشت: برای نخستین بار است که استان یزد در رشته های گروهی به جز هندبال، سهمیه سوپرلیگ کسب کرد که امکان تمرین آنها در کنار بازیکنان و مربیان تیم ملی را فراهم می‌کند.

خانم فتوحی تصریح کرد: یکی از نوجوانان تیم به اردوی تیم ملی والیبال دعوت شد و اسامی6 نفر از این بازیکنان نیز بر روی سایت فدراسیون والیبال قرار دارد تا در انتخابات بعدی، به عنوان اعضای تیم ملی انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه 80 درصد اعضای تیم یادشده بومی هستند افزود: اگر این تیم به سوپرلیگ راه پیدا کند، امکان انتخاب بازیکنان بیشتری به اردوی تیم ملی فراهم می شود اما همه اینها نیازمند حمایت مالی مسئولان استان است، در حالی که محدود کمک های فعلی تنها از سوی هیات والیبال شهرستان انجام می شود.

بر اساس آمارها حدود 6 هزار نفر از پیروان آیین زرتشت در شهرستان های تفت، یزد، میبد و اردکان استان یزد زندگی می کنند و بزرگترین زریاتگاه جهانی پیروان این آیین به نام «چک چک» در شهرستان اردکان قرار دارد.

استان یزد با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت هم اکنون48 هیات ورزشی و 62 هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

*س_برچسب‌ها_س*