پنج‌شنبه 5 مهر 1403

تیم شطرنج ایران از رسیدن به فینال آسیا بازماند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تیم شطرنج ایران از رسیدن به فینال آسیا بازماند

تهران - ایرنا - تیم ملی شطرنج ایران با شکست برابر استرالیا از رسیدن به فینال رقابت‌های آنلاین قهرمانی آسیا بازماند.

به گزراش ایرنا، تیم ملی شطرنج ایران که با ترکیب پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، آرین غلامی، پویا ایدنی و احسان قائم مقامی در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود پس از صعود به جمع هشت تیم برتر برابر تیم شطرنج سنگاپور به برتری رسید تا در مرحله نیمه نهایی حریف تیم استرالیا شود. رقابت این 2 تیم در 2 مسابقه رفت و برگشت برگزار شد که در دیدار نخست تیم ایران با نتیجه 2.5 بر 1.5 به برتری رسید اما در بازی دوم نیز ایران با نتیجه 3.5 بر 0/5 مغلوب حریف خود شد.

تیم ایران با شکست برابر شطرنج استرالیا از رسیدن به فینال این رقابت‌ها بازماند. دیگر مسابقه مرحله نیمه نهایی بین تیم‌های شطرنج هند و قزاقستان در حال برگزاری است. ایران بخت سوم قهرمانی این رقابت‌ها بود.

همچنین تیم شطرنج زنان ایران که شانس ششم قهرمانی این مسابقات به شمار می‌رفتند روز گذشته با شکست برابر اندونزی از دور رقابت‌ها کنار رفت. سارا سادات خادم‌الشریعه، مبینا علی‌نسب، آنوشا مهدیان، آناهیتا زاهدی‌فر و مطهره اسدی در ترکیب تیم ایران حضور داشتند.

در این مسابقات تیم چین حضور ندارد و کشور هند شانس قهرمانی در هر 2 بخش مردان و زنان است.

بنا به اعلام مسوولان برگزاری مسابقات در پایان این تورنمنت آنلاین به نفرات برتر این مسابقات گواهینامه و مدال‌های طلا، نقره و برنز داده می‌شود. همچنین برای این رقابت‌ها 20 هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا قرار بود تابستان 2020 برگزار شود که به خاطر شیوع و فراگیری کرونا در سطح جهان این مسابقات به سال 2021 موکول شد. دور قبلی این مسابقات در ایران برگزار شد که شطرنج ایران در سه بخش استاندارد، سریع و برق آسا به عنوان قهرمانی رسید.

*س_برچسب‌ها_س*