چهارشنبه 18 مهر 1403

تیم ملی ایران در انتظار بهترین جایگاهِ پیش از جام‌جهانی در رده‌بندی فیفا / کی‌روش نیامده رکورد خودش را شکست!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تیم ملی ایران در انتظار بهترین جایگاهِ پیش از جام‌جهانی در رده‌بندی فیفا / کی‌روش نیامده رکورد خودش را شکست!

تیم ملی فوتبال کشورمان به بهترین جایگاهش در رده‌بندی فیفا پیش از جام جهانی 2022 - قطر دست خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت کارلوس کی‌روش پرتغالی در فیفادی اخیر که در خلال کمپ اردویی پسران فوتبال ایران در کشور اتریش برگزار شد، به یک پیروزی مهم و ارزش‌مند در برابر تیم ملی فوتبال اروگوئه و یک تساوی بااهمیت مقابل شیرهای ترانگا، تیم ملی فوتبال سنگال دست یافت.

از این رو مطابق رویه همیشگی فدراسیون جهانی فوتبال، پس از روزهای فیفا که به بازی‌های ملی اختصاص یافته، جدول رنکینگ جهانی تیم‌های ملی سراسر جهان به‌روزرسانی خواهد شد و پیش‌بینی‌ها طبق مراتب امتیازدهی از این قرار هستند که یوزهای سپیدپوش پارسی بالاخره بر سکوی بیستم جهان قرار خواهند گرفت.

تیم ملی ایران که پیش از این بر برده بیست‌ودوم جهان قرار داشت، از یک پیروزی و یک تساوی خود امتیازاتی به‌دست آورده که ایران را به رده بیستم جهان می‌رساند. این رتبه در واقع تا روز آغاز جام جهانی 2022 - قطر حفظ خواهد شد و در این شرایط تیم ملی با بهترین رده‌بندی تاریخ خود پا به بزرگ‌ترین فستیوال فوتبالی جهان خواهد گذاشت.

تیم ملی فوتبال کشورمان جام جهانی 2018 را به عنوان تیم 37 جهان و جام جهانی 2014 را به عنوان تیم 43 جهان آغاز کرد. ایران در جام جهانی 2006 نیز در حالی که در ماه‌های قبل از جام جهانی رتبه 15 و 17 را تجربه کرده بود، در ماه منتهی به جام جهانی 2006 در رتبه 23 قرار گرفت و به آلمان رفت. کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان که در جام‌های جهانی 2014 - برزیل و 2018 - روسیه سمت سرمربی‌گری تیم ملی را برعهده داشت، حالا با بهترین رتبه‌ای که خودش کسب کرده در جام جهانی حضور خواهد داشت و به نوعی طی یک ماه حضور در تیم ملی، رکورد خودش را هم شکست. بیشتر بخوانید؛ انتخاب شعار رسمی تیم ملی در جام جهانی 2022؛ «تا پای جان، برای ایران» کی‌روش: در جام جهانی کوسه‌های بزرگ ظاهر می‌شوند / باید جادو کنم!