یک‌شنبه 8 مهر 1403

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و علمی کاربردی | مشاوره تحصیلی

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و علمی کاربردی | مشاوره تحصیلی

چکیده: مشاوره تحصیلی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی مهر و بهمن ماه و همچنین ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به همراه شرایط و نحوه ثبت نام در این دانشگاه ها بطور کامل بیان شده است.

مشاوره تحصیلی به عنوان یک ابزار قدرتمند، می‌تواند دانش‌آموزان را در مسیر تحصیلی‌شان همراهی کند. با شناخت ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف دانش‌آموز، مشاوره تحصیلی برنامه‌ریزی مناسبی برای کسب نتایج مطلوب ارائه می‌دهد. از اهداف و رشته‌های مطلوب تا نحوه‌ی مطالعه و مدیریت زمان، مشاوره تحصیلی می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا با آرامش و مطمئنی به موفقیت برسند.

برای موفق شدن در امتحانات و کنکور فقط بالا بودن ساعات مطالعه ی دروس کافی نمی باشد بلکه باید تمام کارهای روزمره و مطالعه ی درسی شما به درستی برنامه ریزی شود تا بتوانید در مسیر درست برای رسیدن به هدف خود گام بردارید. افراد می توانند از مشاوره ی تحصیلی در تمامی مقاطع تحصیلی اعم از ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بهره مند شوند.

در این مطلب به ارائه مشاوره تحصیلی درباره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و علمی کاربردی و همچنین شرایط و نحوه ثبت نام در این دانشگاه ها می پردازیم لطفا در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بیش تر بخوانید: در صورت نیاز به مشاوره، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی سامانه ندای مشاور moshaverin.org استفاده نمایید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موسسات آموزش عالی ایران، همواره تلاش می‌کنند تا برای افراد علاقه‌مند به تحصیل ورودی‌های متنوعی را فراهم آورده و آموزش عالی را در اختیار آن‌ها قرار دهند. علاوه بر پذیرش با آزمون، امکان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد نیز برای برخی از رشته‌ها وجود دارد. در این مقاله، روش‌های ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دانشگاه آزاد برای افراد علاقه‌مند به تحصیل، بدون نیاز به شرکت در آزمون، فرصتی را فراهم می‌کنند تا با توجه به سوابق تحصیلی خود به این دانشگاه‌ها ملحق شوند. این روش در بسیاری از رشته‌ها به جز رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی ارائه می‌شود.

بیش تر بخوانید: راهنمای جامع ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور سامانه ندای مشاور

زمان ثبت نام بدون دانشگاه آزاد بدون کنکور

دانشگاه آزاد هر ساله دو بار برای ورودی‌های مهر و بهمن، با روش بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند. زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد مهر به‌طور معمول با ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری و پس از انتشار نتایج کنکور در بازه زمانی مرداد ماه آغاز می‌شود. همچنین، ثبت نام بدون آزمون کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ورودی بهمن معمولاً از نیمه آذر آغاز می‌شود.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

  • 1. داشتن گواهینامه پایان دوره متوسطه نظام جدید 3-3-6 یا شرایط احراز در دیگر رشته‌ها تا قبل از زمان ثبت نام: داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور باید گواهینامه پایان دوره متوسطه نظام جدید 3-3-6 را داشته باشند یا در صورت دیگر رشته‌ها، باید شرایط احراز از قبل مطابقت داشته باشند.
  • 2. حداکثر واحد جبرانی برای دارندگان دیپلم کاردانش: داوطلبانی که دیپلم کاردانش را دارند، تا حداکثر 14 واحد درسی جبرانی در دانشگاه هستند.
  • 3. توانایی جسمی و بدنی متناسب با رشته تحصیلی: داوطلبان باید توانایی جسمی و بدنی متناسب با رشته تحصیلی خود را داشته باشند و این موضوع باید توسط کارشناسان دانشگاه تایید شود.
  • 4. انتخاب یک رشته تحصیلی: داوطلبان تنها مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی برای ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته هستند.

نحوه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد، برای ورودی نیمسال اول و نیمسال دوم سالیانه 2 بار پذیرش بدون کنکور را برگزار می‌کنند. این ثبت نام بدون کنکور به دو صورت مشابه و یا متفاوت برگزار می‌شود. برای مقاطع کاردانی و کارشناسی، روش‌های ثبت نام بدون کنکور با هم یکسان است و به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد ابتدا باید به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد با آدرس azmoon.org مراجعه کنید. سپس دفترچه راهنمای ثبت نام مقطع مورد نظر را دریافت کرده و به لینک خرید کارت اعتباری ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام مراجعه نمایید. پس از انجام این مراحل، شناسه و نام کاربری ثبت نام را دریافت کرده و با استفاده از آن و کد ملی، به لینک ثبت نام مقطع مورد نظر مراجعه کنید.

تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در این مراحل، فرم‌های ثبت نام شامل اطلاعات شخصی و اطلاعات تحصیلی را تکمیل کنید. همچنین، عکس 3 * 4 اسکن شده خود را آپلود کنید. در ادامه، فرم انتخاب رشته را با حداکثر 20 انتخاب تکمیل کنید. پس از انجام تمامی مراحل، اطلاعات را تایید کنید و در نهایت کد رهگیری را دریافت کنید.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یکی از مراکز آموزش عالی کشور، روش‌های جذاب و منحصر به فردی برای ثبت نام بدون کنکور ارائه می‌دهند. در این مقاله، به بررسی روش‌ها و شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی پرداخته می‌شود.

بیش تر بخوانید: راهنمای جامع ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سامانه ندای مشاور

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

بر اساس اعلام سازمان سنجش، زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به تعویق افتاده است. با توجه به اهمیت فراوان این موضوع برای متقاضیان، زمان ثبت نام برای مقاطع کارشناسی و کاردانی در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org به طور جداگانه منتشر خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به تعویق افتاده است. در حال حاضر، زمان دقیق ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر به تعویق افتاده است و منتظر مشخص شدن آن هستیم. همچنین، زمان ثبت نام ورودی بهمن نیز هنوز اعلام نشده است و اطلاعیه‌ها در این زمینه در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد.

فرصت دوم برای ثبت نام: برای آن گروه از متقاضیانی که به هر علتی موفق به نام‌نویسی برای ورودی مهر نشده‌اند، سازمان سنجش فرصت دیگری برای ثبت نام در ورودی بهمن ماه ارائه داده است. این گروه افراد می‌توانند وارد ورودی بهمن شده و شانس خود را برای پذیرش در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی امتحان نمایند.

شرایط ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

  • - داشتن دیپلم 3 ساله نظام جدید (6-3-3) در رشته‌های نظری، فنی حرفه‌ای و کاردانش.
  • - ارائه دیپلم 3 ساله نظام قدیم (سالی / واحدی یا ترمی / واحدی) در رشته‌های نظری، فنی حرفه‌ای و کاردانش.
  • - دیپلم 4 ساله نظام قدیم.
  • - داشتن شرایط اختصاصی اعلام‌شده توسط مراکز آموزشی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی که در دفترچه راهنما آزمون قرار داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

  • - داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم) از دانشگاه‌ها و موسسات آزمون عالی تاییدشده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یا داشتن مدرک کاردانی پیوسته از آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش.
  • - میسر بودن شرکت فارغ‌التحصیلان کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی.
  • - پذیرفتن متقاضیانی که حداکثر تا تاریخ 1402/06/31 برای ورود به مهر و 1402/11/30 برای ورود بهمن تحصیلات خود را به پایان رسانده باشند.

در انتها در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و انتخاب رشته مناسب در این دانشگاه و همچنین ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می توانید از مقالات و خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی سامانه ندای مشاور به آدرس اینترنتی moshaverin.org استفاده نمایید و یا از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن پیش شماره با شماره 9099071375 تماس بگیرید.

منبع: همشهری هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و علمی کاربردی | مشاوره تحصیلی 2
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و علمی کاربردی | مشاوره تحصیلی 3
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و علمی کاربردی | مشاوره تحصیلی 4