یک‌شنبه 8 مهر 1403

ثبت نام دانش آموزان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ثبت نام دانش آموزان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر نظارت جدی بر فرایند ثبت نام تاکید کرد و گفت: ضمن تکریم مراجعین و ارباب رجوع، ثبت نام دانش آموزان باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی انجام شود.

رشید قربانی روز سه‌شنبه در نشست شورای معاونین اداره کل با اشاره به شرایط سال جاری و سناریوهای پیش بینی شده، بر تمهید مقدمات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه های مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: ضمن تکریم مراجعین و ارباب رجوع، ثبت نام دانش آموزان باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

وی با اشاره به احتمال بازگشایی مدارس از شهریور و ضرورت اتمام اقدمات از جمله ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید، اضافه کرد: همه فعالیت‌های مرتبط با بازگشایی مدارس باید تا آخر مرداد ماه 99 به پایان برسد.

قربانی از تشکیل کارگروه بهداشت و سلامت در کنار کارگروه های پنجگانه پروژه مهر به منظور آماده سازی مدارس از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان و شهرستان خبر داد و افزود: با عنایت به شرایط امسال، برنامه های بازگشایی مدارس باید با عنوان پروژه شهریور پیگیری و تا شهریور ماه 99کلیه اقدامات به اتمام برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، فرایند ثبت نام دانش را در آغاز به موقع سال تحصیلی جدید، کلاس بندی و ساماندهی نیروی انسانی موثر دانست و یادآور شد: تمام دستورالعمل های مربوطه توسط معاونت ها و حوزه های مختلف ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: در راستای نظارت بر فرایند ثبت نام، ستادی در اداره کل و همچنین شهرستان‌ها و مناطق به منظور، رصد، پایش و ارزیابی عملکرد مدارس و پاسخگویی به سوالات، شکایات و تشکیل شده و بر روند ثبت نام نظارت جدی می‌شود.

قربانی با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در زمان ثبت نام دانش آموزان، از تمام عوامل و دست اندرکاران ثبت نام در واحد های اداری و آموزشی خواست با سعه صدر و تکریم ارباب رجوع، به امور مراجعین رسیدگی و فعالیت ها مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد.

وی ثبت سفارش به موقع کتاب های درسی دانش آموزان را با اهمیت دانست و بر ضرورت اطلاع رسانی موضوع به خانواده ها و دانش آموزان تاکید کرد و گفت: بر اساس اطلاعیه های صادره، اولیای محترم در موعد اعلام شده نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان خود اقدام کنند.

قربانی یکی از مشکلات پیش روی کتاب های درسی را، جابجایی دانش آموزان بعد از ثبت سفارش اعلام کرد و افزود: در صورت جابجایی محل زندگی و تحصیل دانش اموزان، باید موضوع اطلاع رسانی شود تا کتاب های درسی به نشانی جدید ارسال شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین به زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی دوره دوم متوسطه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور، آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 20تیر ماه و آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان 27تیر ماه در استان برگزار می‌شود.

وی به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان و به خصوص شهر سنندج نیز اشاره کرد و خواستار اعمال تدابیر لازم و اجرایی شدن مصوبات ستاد استانی شد و گفت: علاوه بر کارکنان، تمام مراجعین در زمان حضور در ادارات ملزم به استفاده از ماسک هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا ظهر دوشنبه 19 خرداد در مجموع 173 هزار و 832 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 70 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 351 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س*