یک‌شنبه 8 مهر 1403

ثبت‌نام مدارس هیات امنایی اردبیل سامانه‌ای شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ثبت‌نام مدارس هیات امنایی اردبیل سامانه‌ای شد

اردبیل - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی استان اردبیل از سامانه‌ای شدن ثبت‌نام مدارس هیات امنایی نواحی یک و 2 اردبیل خبر داد و گفت: ثبت‌نام این مدارس 20 تا 25 خردادماه انجام می‌شود.

رعنا پرتوی روز دوشنبه اظهارداشت: ثبت‌نام نوآموزان دوره پیش‌دبستان و دانش‌آموزان دبستان از 20 خردادماه آغاز و تا 31 مردادماه ادامه دارد.

وی افزود: به علت تراکم بالای درخواست برای ثبت‌نام در مدارس هیات امنایی و جهت سهولت امر، سامانه‌ای توسط اداره فناوری اطلاعات و آمار اداره کل طراحی شد و برای اولین بار در استان ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس هیات امنایی نواحی یک و دو اردبیل به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود.

وی ادامه‌داد: اولیای دانش‌آموزان با مراجعه به آدرس http:// 217.219.153.217 می‌توانند ثبت‌نام خود را از 20 تا 25 خرداد ماه انجام دهند.

مسوول ستاد ثبت‌نام استان اردبیل همچنین گفت: برای دانش‌آموزان مناطق عشایری مهلت ثبت‌نام اختصاصی در نظر گرفته شده چراکه به دلایل کوچ ممکن است در آن زمان امکان ثبت‌نام برای آنان نباشد.

به گفته وی، ثبت‌نام در مدارس غیردولتی نیز به دلیل سیاست‌های حمایتی و تکمیل صندلی‌های خالی تا پایان شهریورماه ادامه خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه ارتباط مالی مدارس با موسسات ممنوع است، افزود: هرگونه مصاحبه با دانش‌آموزان ورودی دوره ابتدایی ممنوع است چراکه از نظر تربیتی مورد تایید نیست و هیچ مدرسه‌ای حق چنین مصاحبه‌ای ندارد.

وی گفت: همچنین دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت‌نام مجاز نبوده و در مدارس هیات امنایی به‌جز خدمات فوق برنامه آموزشی و تربیتی هیچ‌گونه شهریه‌ای دریافت نخواهد شد.

پرتوی از نوبت‌دهی برای سنجش کلاس اولی‌ها و نوآموزان پیش‌دبستانی از اول تیرماه خبر داد و اظهارداشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا فرآیند اجرای سنجش در سال جاری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش با کاهش تجمع در پایگاه‌ها قرار است روزانه 20 خانواده به هر یک از پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

*س_برچسب‌ها_س*