دوشنبه 16 مهر 1403

ثبت نام پایه اول ابتدایی مدارس زنجان آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ثبت نام پایه اول ابتدایی مدارس زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق برنامه اعلام شده، ثبت نام کلاس اولی ها با جمعیت 19 هزار نفری این قشر از امروز / شنبه / در مدارس این استان آغاز شده که تا پایان ماه جاری ادامه دارد.

ایرج عماری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته اکیپ های نظارتی برای بازدید از چگونگی فرآیند ثبت نام کلاس اولی ها و رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: پروتکل های بهداشتی در 20 بند به مدیران مدارس اعلام شده که بر این اساس باید از تجمع مراجعه کنندگان جلوگیری کرده و نسبت به نوبت دهی با هدف کاهش مشکلات مبادرت شود.

این مسؤول ادامه داد: بر این مبنا امروز / شنبه / همزمان با آغاز ثبت نام کلاس های پایه اول اکیپ های این اداره به 10 مدرسه با متقاضی بالاتر، مراجعه کردند که این روند به تدریج طی روزها و هفته های آینده بصورت گسترده ای ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: طبق روال سال های گذشته همزمان با ثبت نام، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز انجام می گرفت، که امسال به توجه به شرایط کرونایی و برای کاهش مشکلات ناشی از آن، این مهم با نوبت دهی از 15 تیر و سنجش طی مرداد تا 15 شهریور امسال انجام خواهد گرفت.

عماری افزود: برای پیش دبستانی ها این مهم با توجه به دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش طی مهر امسال انجام خواهد گرفت.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: به جز مدارس خاص، شاهد، غیرانتفاعی و تیزهوشان که دستورالعمل های مربوطه در هنگام ثبت نام اعمال ودو بقیه مدارس صرفا مبلغ بیمه 10 هزار تومانی از والدین دریافت می شود.

وی اضافه کرد: بنابراین والدین در صورت شکایت می توانند موارد را با شماره تلفن 33133439 و 33133441 اداره عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش اطلاع داده و یا به اداره مناطق و نواحی مراجعه کنند.

عماری خاطرنشان کرد: شکایات ارجاعی در همان روز مورد بررسی قرار می گیرد که در صورت بروز تخلف، برخوردها و تذکرات لازم داده خواهد شد.

به گفته وی، ثبت نام کلاس اولی ها تا پایان خرداد و در ساعات اداری ادامه دارد و در این میان مدیران مدارس موظف به اجرای دستور العمل های اعلام شده به ویژه ثبت نام دانش اموزان در محدوه جغرافیایی خود هستند.

هم‌اکنون حدود 200 هزار دانش‌آموز در 2 هزارو 550 مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند

*س_برچسب‌ها_س*