شنبه 29 اردیبهشت 1403

جابه‌جایی 2 میلیون و 330 هزار مسافر و گردشگر دریایی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جابه‌جایی 2 میلیون و 330 هزار مسافر و گردشگر دریایی

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ابتدای اجرای طرح سفرهای نوروزی تاکنون 2 میلیون و 330 هزار گردشگر و مسافر دریایی جابه‌جا شده‌اند.

عفیفی پور سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه 2 میلیون و330 هزار نفر مسافر و گردشگر در بنادر شمالی و جنوبی کشور از ابتدای طرح سفرهای نوروزی جابه جا شده اند افزود: با توجه به هشدار های هواشناسی که صادر شده و شرایط نامساعد جوی ممنوعیت تردد مسافر از طریق شناورهای مسافری و لندیگراف در بنادر شمالی و جنوبی طی امروز و فردا برقرار شده است.

عفیفی پور تاکید کرد: از مسافران خواهشمندیم سفرهای دریایی و گردشگری دریایی خود را به روزهای بعد از شرایط نامساعد جوی موکول کنند و در این روزها حتما به توصیه‌های همکاران سازمان بنادر و دریانوردی که در بنادر کشور مستقر هستند، توجه ویژه کنند.

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هشدارهای هواشناسی اعلام شده جدی است، اظهار داشت: شرایط نامساعد جوی امکان تردد شناورهای مسافری دریایی و گردشگری دریایی از هر نوع را نمی‌دهد.

وی گفت: مسافران دریایی می‌توانند از هر کجای استان‌های ساحلی در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی با شماره چهار رقمی 1550 بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره به طور مستقیم با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی جهت ارائه گزارش حادثه و درخواست کمک تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی