یک‌شنبه 8 مهر 1403

جاذبه های دیدنی در کشور ترکیه را از دست ندهید

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جاذبه های دیدنی در کشور ترکیه را از دست ندهید

وجود صدها جاذبه طبیعی و گردشگری شگفت انگیز سبب شده ترکیه در فهرست برترین مقاصد گردشگری دنیا قرار بگیرد و هر یک از شهر های توریستی آن همچون استانبول، آنکارا، آنتالیا، مارماریس، بدروم و کوش آداسی به مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلات میلیون ها توریست تبدیل شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کشور ترکیه یکی از شگفت انگیز ترین نقاط دنیاست و در میان ده کشور توریستی و پر طرفدار قرار دارد. این کشور دارای امتیازات مختلف است و طبیعت زیبای آن از جمله دلایل اصلی جذب توریست است. همچنین با تاریخی کهن و چند هزار ساله و همچنین وجود اماکن باستانی مختلف مورد توجه جهانیان قرار گرفته تا جائیکه شهر استانبول پایتخت فرهنگی قاره اروپا نام گرفته است. به عقیده باستان شناسان این منطقه در زمره اولین مناطق ساخته شده بشر است و امپراتوری‌های بزرگی همچون هیتتی، لیسیان، رومیان و همچنین سلجوقیان و عثمانیان بر ان فرمانروایی داشته اند و هر یک بخشی از هویت فرهنگی آن را شکل داده اند.

وجود صدها جاذبه طبیعی و گردشگری شگفت انگیز سبب شده ترکیه در فهرست برترین مقاصد گردشگری دنیا قرار بگیرد و هر یک از شهر های توریستی آن همچون استانبول، آنکارا، آنتالیا، مارماریس، بدروم و کوش آداسی به مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلات میلیون ها توریست تبدیل شوند. این کشور در کنار سواحل زیبا و آب های فیروزه ای رنگ مدیترانه، دریای مرمره و دریای سیاه واقع شده و پیوند دهنده دو قاره آسیا و اروپاست. آثار تاریخی این کشور بسیار منحصر بفرد بوده و برخی با قدمتی هزاران ساله به شهرت جهانی رسیده اند.

در ادامه این مطلب تور آنتالیا، قصد داریم برترین جاذبه های گردشگری کشور ترکیه را که در فهرست سازمان جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده، معرفی کنیم. و پیشنهاد می کنیم برای تکیل اطلاعات خود با ما همراه باشید:

1- قلعه پنبه‌ای (پاموکاله)، شهر هیراپولیس

پاموکاله منطقه ای بسیار زیبا و حیرت انگیز است که در استان دنیزلی و در جنوب کشور ترکیه واقع شده است. پاموکاله در واقع یک چشمه آب گرم است که برای هزاران سال می جوشد و در مسیر خود ساختاری پلکانی شکل را پدید آورده و بر روی هر پله حوضچه آبی تشکیل شده است. جالب است بدانید درجه آب بر روی هر پله و در هر قسمت حوضچه متفاوت بوده و در برخی نقاط بقدری دما بالاست که به سختی میتوان پا را داخل آب نگاه داشت. این منطقه دارای منظره ای حیرت انگیز بوده و سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای تماشای این همه زیبایی راهی این منطقه می شوند.

شهر باستانی هیراپولیس از دیگر جاذبه های استان دنیزلی است که در شمال پاموکاله قرار دارد. شهر باستانی هیراپولیس توسط یونانیان ساخته شده و به نوعی مقر قدرت و فرمانروایی آنان بوده است. بازدید از ویرانه‌های به جامانده از این شهر بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود و کمک می کند درک بهتری از تمدن و تاریخ هزاران ساله این سرزمین داشته باشید.

2- مسجد سلیمیه

در ادامه تور ترکیه شما را با یکی از باشکوه ترین مساجد ساخته شده به دست عثمانیان آشنا می کنیم. مسجد سلیمیه در شهر ادیرنه واقع شده و دارای معماری حیرت انگیزی است تا جائیکه در فهرست سازمان جهانی یونسکو ثبت شده است. ادیرنه شهری باستانی است که در غرب کشور ترکیه قرار دارد و با کشورهای یونان و بلغارستان همسایه است. همانطور که گفتیم این بنای تاریخی یکی دیگر از شاهکارهای عثمانیان و معمار مشهور آن دوران (میمار سینان) است.

ارتفاع بلندترین مناره این مسجد به هشتاد دو متر می رسد و تقریبا از تمامی نقاط شهر ادیرنه قابل رویت است. در اطراف این بنا مکان های تاریخی دیگری همچون چندین مدرسه تاریخی، بازار سرپوشیده و کتابخانه به چشم می خورد که بازدید از آنها خالی از لطف نخواهد بود.

3- پارک ملی گورمه و صخره‌های کاپادوکیه

احتمالا منظره زیبای صخره های کاپادوکیه را در بسیاری از موزیک ویدیو ها دیده باشید زیرا این روزها بسیار مشهور و وایرال شده است. این منطقه زیبا در مرکز کشور ترکیه، و شهر تاریخی گورمه قرار دارد. این منطقه یکی از شگفت انگیز ترین نقاط جهان است که مناظر خیره کننده آن سبب شده این منطقه در فهرست سازمان یونسکو جا بگیرد. سراسر این منطقه توسط صخره‌های استوانه‌ای شکل احاطه شده که مردم محلی آن را دودکش های جن کاپادوکیه نامیده اند. این مجسمه های طبیعی در طول هزاران سال، و بر اثر فرسایش شدید خاک پدید آمده اند و هر یک تصویری خارق العاده را تداعی می کند. جالب است بدانید در داخل هر یک از این ستون‌های سنگی، بومیان ساکن هستند.

این روزها بالن سواری بر فراز این منطقه پر طرفدار شده که خود این بالن های رنگی منظره ای زیبا را پدید آورده اند.

4- شهر سافران‌بولو

شهر بسیار زیبا و تاریخی سافران بولو یکی از مناطق گردشگری پر طرفدار در کشور ترکیه است که با چند ساعت فاصله از شمال شهر آنکارا قرار دارد. قدمت این شهر به قرن سیزدهم میلادی باز می گردد و باید افزود در دوران حکمرانی عثمانیان، سافران بولو یکی از قطب های تجاری مهم تلقی می شد.

به گزارش سفر باتو، این شهر با گذشت قرن ها دست نخورده باقی مانده و چهره تاریخی خود را حفظ کرده است. مساجد تاریخی، حمام‌ها، کاروانسرا‌ها و مراکز آموزش دینی تنها نمونه ای از جاذبه های دیدنی درسافران بولو است. اما از همه جالب تر گشت و گذار در محله های تاریخی شهر و گفتگو با مردم خونگرم محلی است.

جاذبه های دیدنی در کشور ترکیه را از دست ندهید 2