یک‌شنبه 3 تیر 1403

جامعه روحانیت

جامعه روحانیت

وب‌گاه خبر آنلاین

پروژه خالص‌سازی دلواپسان در انتخابات خبرگان یک هدف بزرگ داشت و آن حسن روحانی رئیس‌جمهور پیشین و عضو چند دوره مجلس خبرگان رهبری که خالص‌سازان بنا داشتند با فشارهای مختلف بر شورای نگهبان ردصلاحیت وی را بگیرند و پروژه خالص‌سازی خود را تکمیل کنند که از قضا شورای نگهبان نیز بر همین روال عمل کرد و در بین فشارهای رسانه‌ای و جریانات تندرو حسن روحانی را ردصلاحیت کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

انتخابات اسفندماه 1402 که قرار است در غیبت محسوس چهره های شاخص اصلاح طلب و اعتدالی برگزار شود را باید صحنه عرض اندام لیست های انتخاباتی مستقل منتسب به اردوگاه راست گرایان دانست.

وب‌گاه خبر آنلاین

شنیده‌ها حاکی از آن است که اختلافات میان سه گروه شورای ائتلاف، شورای وحدت و امنا (شریان و 10 حزب کوچک) در اردوگاه اصولگرایان آن‌چنان است که آنها قادر نیستند تا روز انتخابات به اجماع برسند. قالیباف، باهنر و رسایی نیز به‌عنوان سرلیست‌های این سه ائتلاف انتخاب شده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

امام خمینی هنگام تنفیذ حکم نخست‌وزیر مهندس بازرگان که در مقابل دوربین خبرگزاری‌ها و تلویزیون‌های خارجی و داخلی انجام شد، تاکید کردند: «انجام رفراندوم به منظور تغییر نظام سیاسی کشور به جمهوری اسلامی، تشکیل مجلس مؤسسان برای تصویب قانون اساسی و برگزاری انتخابات نمایندگان مجلس.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شنیده‌های خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» حاکی از آن است که اختلافات میان سه گروه شورای ائتلاف، شورای وحدت و امنا (شریان و 10 حزب کوچک) در اردوگاه اصولگرایان آن‌چنان است که آنها قادر نیستند تا روز انتخابات به اجماع برسند. قالیباف، باهنر و رسایی نیز به‌عنوان سرلیست‌های این سه ائتلاف انتخاب شده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: لیست تشکل متبوعش در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان بعد از اتمام بررسی صلاحیت داوطلبانی که به شورای نگهبان اعتراض کردند ارایه می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

بی‌تردید و اغراق شاید بتوان حسن روحانی را مهم‌ترین کاندیدای ردصلاحیت شده این دور از انتخابات مجلس خبرگان قلمداد کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اصل حضور مردم در انتخابات موضوع مهمی است که ولی فقیه دیروز و ولی فقیه امروز مردم را به مشارکت در سرنوشت کشور دعوت می‌کرده و می‌کنند، اظهار کرد: بنابراین ولایتمداری یعنی شنیدن فرمایشات این دو ولی فقیه و اطلاعت کردن از ایشان است.

خبرگزاری دانشجو

حجت‌الاسلام احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ایفای نقش خواص جامعه در هدایت و عدم انحراف جامعه اظهار کرد: مردم ایران 44 سال است که با معیار‌های اصلی انقلاب مسیر را طی کرده‌اند و امروز در ابعاد مختلف به خودکفایی رسیده‌اند. وی افزود:: مردم شانه خود را زیر بار انقلاب اسلامی قرار داده‌اند و علی...

خبرگزاری تسنیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که حمله رژیم صهیونیستی به مستشاران سپاه بدون پاسخ نخواهد ماند.

وب‌گاه مشرق نیوز

جناح موسوم به اصولگرا یا انقلابی، این روزها گروه‌ها و گعده‌های انتخاباتی مختلفی را در خود می‌بیند و البته امید زیادی برای دست‌یافتن به «لیست مشترک» دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت در گفتگو با تسنیم گفت: در شورای وحدت برایمان موضوع سرلیستی خیلی موضوعیت ندارد به طوری که در جلسات متعددی که داشتیم حتی یکبار هم مسئله سرلیستی مطرح نشده است.

وب‌گاه الف

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه "با شورای ائتلاف و جبهه پایداری طی یک ماه گذشته گفتگوهای اولیه را آغاز کردیم"، گفت: ما از جلسات و گفتگوها استقبال می‌کنیم اما معتقدیم که ذیل این تعاملات، منطق باید حاکم باشد.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه با شورای ائتلاف و جبهه پایداری طی یک ماه گذشته گفتگوهای اولیه را آغاز کردیم، گفت: ما از جلسات و گفتگوها استقبال می‌کنیم اما معتقدیم که ذیل این تعاملات، منطق باید حاکم باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

41 روز مانده به آوردگاه 11 اسفند ماه، تکلیف فهرست‌های انتخاباتی طیف‌ها و جریان‌های سیاسی روشن‌تر شده و به این بهانه سرلیست‌ها هم در کانون گمانه‌زنی‌ها قرار می‌گیرند.