دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

جامعه کار و تولید عامل اصلی رشد و توسعه کشور هستند / تشکیل کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد دهه فجر

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
جامعه کار و تولید عامل اصلی رشد و توسعه کشور هستند / تشکیل کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد دهه فجر

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در جریان نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب انقلاب اسلامی بر نگاه خوش بینانه واقعی به مسائل پس از پیروزی انقلاب تاکید دارند.

او ادامه داد: امروز از یک طرف باید امید آفرینی کنیم و از سوی دیگر، حل مشکلات و ناکارآمدی ها را در دستور کار داشته باشیم.

معاون وزیر کار اضافه کرد: روایت ها باید باورپذیر و درست ارائه شوند و این در حوزه جهاد تبیین مهم است.

چکشیان ادامه داد: جامعه کار و تولید با جمعیت حدود 15 میلیون نفر عامل اصلی رشد و توسعه کشور محسوب می شوند. این جامعه باید از منظر خود و نقش اثرگذار آنها بر دیگر گروه‌های جامعه مورد توجه باشند.

رئیس کمیته کارگری و کارفرمایی دهه فجر افزود: جامعه کارگری همواره نقش ویژه ای در شکل گیری انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حضو در عرصه‌های تولیدی داشته‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار بیان کرد: تشکیل کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد دهه فجر با رویکرد مذکور شکل گرفته است.

وی در ادامه گفت: مشارکت فعال جامعه من کارگری در جشن های دهه فجر و به ویژه راهپیمایی 22 بهمن را اهد خواهیم بود.

چکشیان همچنین اضافه کرد: امیدافرینی، جهاد تبیین و خدمت رسانی به جامعه از دیگر رویکردهای کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد دهه فجر است.

معاون وزیر کار افزود: مجموعه های مختلفی در کمیته ملی کارگری و کارآفرینی حضور فعال دارند.

رئیس کمیته کارگری و کارفرمایی دهه فجر بیان کرد: در ایام دهه فجر میزهای خدمت توسط وزارت کار و زیرمجموعه های این وزارتخانه برگزار می شود.

وی همچنین گفت: همچنین در این‌باره جشنواره فرهنگی ورزشی شهید ابراهیم هادی در سطح کشور در حال برگزاری است.

چکشیان در ادامه اضافه کرد: حوزه های اشتغال، فنی و حرفه ای و سازمان بهزیستی در کمیته مذکور مشارکت فعالانه دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار گفت: یکی از موصوعات جدی در اشتغال مسئله موقعیت شغلی است و نکته مهم پس از آن، فرهنگ کار است.

وی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای جریانی با نام نهضت مهارت را دنبال می‌کند و از این طریق ارتقاء مهارت و فرهنگ کار دنبال می‌شود.

رئیس کمیته کارگری و کارفرمایی دهه فجر اضافه کرد: همزمان نهضت ارتقاء فرهنگ کار و توسعه مهارت در وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کمیته کارگری و کارآفرینی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است