یک‌شنبه 8 مهر 1403

جایگاه کتابخانه‌های عمومی اردبیل تقویت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جایگاه کتابخانه‌های عمومی اردبیل تقویت شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در دوره مقابله با کرونا با راه‌اندازی "پویش درخانه بمانیم و کتاب بخوانیم" تلاش شد جایگاه کتابخانه‌های عمومی اردبیل تقویت و به نقش اجتماعی و فرهنگی کتابخانه‌های عمومی عمل شود.

پروانه رضاقلیزاده روز سه‌شنبه در نشست با فرماندار اردبیل استقبال عموم مردم از این ابتکار را چشمگیر دانست و افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی در نظر دارد با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های متنوعی را برای استفاده عموم مردم اجرا کند.

وی اظهارامیدواری کرد کتابخانه‌های عمومی بتوانند با همکاری آموزش و پرورش از ظرفیت شبکه شاد برای معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی در بین دانش‌آموزان استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همچنین خواستار عمل به قانون و اختصاص سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از شهرداری شد.

رضاقلیزاده با اشاره به مراقبت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در آماده‌سازی کتابخانه‌ها، اظهارامیدواری کرد با عمل به موازین بهداشتی بزودی کتابخانه‌های عمومی بازگشایی شود.

فرماندار اردبیل هم در این نشست با اشاره به ضرورت کار فرهنگی برای ارتقای مطالعه مفید در بین قشرهای مختلف جامعه گفت: مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک عمل نیک و عادت دایمی در میان عموم مردم رایج باشد.

مسعود امامی یگانه افزود: برای نهادینه شدن رفتاری مطالعه می‌بایست همه بخش‌های دولتی و نهادها به یاری و همکاری کتابخانه‌های عمومی بشتابند و با عمل به مسوولیت خود نقش خود را در بهبود کتابخوانی ایفا کنند.

فرماندار اردبیل گفت: علیرغم محدودیت‌ها در تخصیص اعتبار باید از همه ظرفیت‌های بودجه فرهنگی و عمرانی بهره ببریم.

امامی یگانه اظهارامیدواری کرد با کمک استاندار بودجه لازم برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل و راه‌اندازی بخش‌های تعطیل تخصیص یابد.

او همچنین با اشاره به لزوم عمل به قانون در همه بخش‌ها بر لزوم بهره‌مندی کامل کتابخانه‌های عمومی از قانون نیم درصد درآمد شهرداری‌ها تاکید کرد.

*س_برچسب‌ها_س*