دوشنبه 16 مهر 1403

جذاب‌ترین بازی بسکتبال را مهرام برد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
جذاب‌ترین بازی بسکتبال را مهرام برد

تیم بسکتبال مهرام در دیداری نزدیک از سد نبوغ اراک گذشت.

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب هفته نهم لیگ برتر بسکتبال از ساعت 16 امروز، تیم نبوغ در سالن 2 هزار نفری امام خمینی (ره) اراک میزبان تیم مهرام بود که با نتیجه 98 بر 83 مغلوب این تیم شد.

کوارتر اول با شروع خوب نبوغ همراه بود جایی توبارک و آرن داوودی و با دو پرتاب چهار امتیاز برای نبوغ به ارمغان آوردند، در ادامه با مصدومیت عدنان دورقی فشار بر روی تیم نبوغ زیاد شد و پرتاب پیتر گیرگوریان تیم اختلاف را کم کرد.

سرعت بالای بازی و حضور تماشاگران باعث هیجان در این کوارتر شده بود. علی دریایی فوروارد نبوغ و پیتر گیرگوریان در کوارتر اول با کسب امتیازهای متعدد ستاره بازی در کوارتر اول بودند. این کوارتر با نتیجه 23 بر 21 به سود نبوغ پایان یافت.

کوارتر دوم با امتیاز مهرام شروع شد جایی که پیتر گیرگوریان و سینا واحدی با همکاری هم دو امتیاز کسب کردند. در ادامه هر دو تیم پرتاب های یکدیگر را بی پاسخ نذاشتند و هر کدام چند پرتاب سه امتیازی را بدست آوردند. از نکات قابل توجه بازی سرعت انتقال توپ بالای تیم مهرام از دفاع به حمله بود که عرصه وا برای نبوغ تنگ کرده بود.

آرن داوودی از نبوغ و سینا واحدی از مهرام از تاثیرگذارترین بازیکنان در این کوارتر بودند. این کوارتر با نتیجه 46 بر 40 به نفع مهرام پایان یافت. کوارتر سوم شاهد یک بازی فیزیکی با ترنور زیاد بودیم، تا جایی که پس از گذشت دو دقیقه هیچکدام از تیم ها امتیازی کسب نکردند و خیلی زود نبوغ پنج خطا و مهرام چهار خطا شدند. دو پرتاپ ازاد علی دریایی و پرتاب توبارک اختلاف را کم تر کرد تا هیجان بازی دو چندان شود. اعتراض سامری، سرمربی نبوغ وقفه ای را در این کوارتر ایجاد کرد.

حرکات ترکیبی سینا واحدی، پیتر گیرگوریان و متین جلالیان امتیازات را برای مهرام جمع آوری کردند و تلاش بازیکنان نبوغ را برای کاهش اختلاف بی نتیجه گذاشتند. این کوارتر با نتیجه 74 بر 61 به سود تیم مهرام به اتمام رسید.

کوارتر چهارم با تنش آغاز و هر دو تیم بازی فیزیکی را ارائه دادند. همچون سه کوارتر قبل، پیتر گیرگوریان و سینا واحدی با پرتاب های خود، اختلاف را ثابت نگه داشتند.

در دقایقی از این دیدار، نبوغ با دفاع خوب و تجربه آرن داوودی و عدنان دورقی اختلاف را کم کردند تا جایی که اختلاف به دو امتیاز رسید و اراکی ها امیدوار به کامبک شدند ولی سینا واحدی به دو پرتاب سه امتیازی اختلاف را به هشت امتیاز رساند و در ادامه اشتباهات فراوان بازیکنان نبوغ موجب شد مهرام اختلاف را به 15 امتیاز برساند و با نتیجه 98 بر 83 پیروز این دیدار شود. عکس: علی کریمی