سه‌شنبه 17 مهر 1403

جذب سرمایه‌گذار برای احیای موقوفات زنجان در دستور کار اوقاف

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جذب سرمایه‌گذار برای احیای موقوفات زنجان در دستور کار اوقاف

زنجان - ایرنا - معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در راستای احیای موقوفات و افزایش بهره‌وری اقتصادی آن‌ها به نفع مردم، اقداماتی انجام می‌شود که جذب سرمایه گذاری و توسعه اشتغال یکی از رویکردهای مهم اوقاف در این بخش است.

داود قاسملو روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اوقاف در راستای افزایش بهره وری موقوفات در استان افزود: موقوفات می‌تواند در حوزه فعالیت‌های اقتصادی نیز باشد و به رونق تولید و افزایش اشتغال کمک کند که در همین راستا اداره اوقاف اقداماتی را در حوزه سرمایه گذاری انجام داده است.

وی به راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: برای برنامه‌ریزی و مدیریت املاک موقوفه، لازم است اطلاعات دقیق آن‌ها را در داشته باشیم که با ثبت اطلاعات همه موقوفات و رقبات در این سامانه زمینه احیای موقوفات نیز فراهم می‌شود. معاون بهره وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از پیگیری 2 طرح سرمایه گذاری کلان برای موقوفات استان زنجان خبر داد و گفت: تا کنون پیگیری برای ایجاد باغ 420 هکتاری زیتون و نیز طرح کاشت گل در روستای خراسانلو به مساحت 37 هکتار انجام شده است. قاسملو افزود: طرح توجیهی این موضوع تایید شده و بخش خصوصی در حدود 900 میلیون تومان در آن ها مشارکت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا در زمان حاضر حدود 2 هزارو 800 موقوفه در استان زنجان ثبت شده است که این موقوفات حدود 31 هزار رقبه را شامل می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*